plastyka
plastyka
Środa, 01.04.2020
Odolańska 60,
Warszawa
Mokotów
10 - 11 lat
14:00 - 15:30
Plan zajęć SZTUKARNIA
Cały dzień
22
| 23
| 24
| 25
| 26
| 27
| 28
|
Sprawdź inne terminy
Opis zajęć
Charakterystyka zajęć
Praca z gliną to nie tylko świetna zabawa i forma autoekspresji. To także bardzo dobre ćwiczenie tzw. motoryki małej. Podczas lepienia dzieci wyrabiają swobodne i płynne ruchy ręki, likwidują zbyt silne napięcie mięśniowe, krępujące swobodne ruchy dłoni, uczą się pracować obydwoma rękoma. W przypadku młodszych dzieci celem zajęć jest doskonalenie sprawności dłoni, istotne z punktu widzenia wczesnej edukacji szkolnej oraz nauka umiejętności koordynacji wzrokowo-ruchowej, a także zapoznanie z podstawowymi technikami ceramicznymi. Program zajęć dla starszych dzieci obejmuje wiele technik i możliwości, jakie daje praca z gliną. Podczas zajęć kursanci poznawać będą różnorodne techniki lepienia, zdobienia oraz wypału.
Program
1. Przedstawienie i omówienie podstawowych technik ceramicznych. Wprowadzenie techniki lepienia z wałeczków (proste formy naczyniowe) oraz technik wygładzania powierzchni i zdobienia fakturalnego (gładzenie, szlifowanie, rycie, stemplowanie, płaskorzeźba)
2. Wprowadzenie techniki lepienia z płatów (konstrukcje geometryczne i metoda wygniatania)
3. Tworzenie mozaiki ceramicznej, praca z angobami.
4. Podstawy szkliwienia: prezentacja rodzajów szkliw, technik rozrabiania i nakładania szkliwa. Szkliwienie wybranych prac.
5. Układanie i fugowanie mozaiki, tworzenie rozbudowanej płaskorzeźby.
6. Technika zdobnicza – sgrafitto.
7. Wprowadzenie techniki odcisku z form gipsowych z płatów lub uformowanych kęsów gliny – wykonanie obiektu użytkowego
8. Zdobienia podszkliwne, wszkliwne i naszkliwne, techniki maskowania – prezentacja multimedialna oraz zastosowanie jednej zaprezentowanych technik na wybranych pracach.
9. Wprowadzenie techniki lepienia z kęsów gliny – realizacja kameralnej rzeźby ceramicznej
10. Projektowanie i realizacja bibelotu lub biżuterii ceramicznej.
11. Realizacja dużej formy ceramicznej według własnego projektu.
12 . Kończenie prac z poprzednich zajęć (retusz, szkliwienie).
Termin
środa, 26, luty 2020
środa, 04, marzec 2020
środa, 11, marzec 2020
środa, 18, marzec 2020
środa, 25, marzec 2020
środa, 01, kwiecień 2020
środa, 08, kwiecień 2020
środa, 15, kwiecień 2020
środa, 22, kwiecień 2020
środa, 29, kwiecień 2020
środa, 06, maj 2020
środa, 13, maj 2020
środa, 20, maj 2020
środa, 27, maj 2020
środa, 03, czerwiec 2020
środa, 10, czerwiec 2020
środa, 17, czerwiec 2020
Jeśli wykupisz kurs w trakcie jego trwania zwrócimy Ci wpłatę za już odbyte zajęcia.
O organizatorze
SZTUKA JEST DLA WSZYSTKICH
Wierzymy, że każde dziecko rodzi się twórcą, a sztuka to nie tylko galerie obrazów i rzeźb za niedostępną barierką. Kontakt z różnymi dziedzinami sztuki i prowadzenie zajęć to nas okazja do kształtowania wielu kompetencji i umiejętności, rozwijania pasji, kreatywności i postawy twórczej. Naszą misją jest właśnie stworzenie warunków do obcowania ze sztuką, bezpiecznej przestrzeni dla wyrażania siebie, ekspresji twórczej, doświadczania i wreszcie nauki różnych technik artystycznych.
STWARZAMY PRZESTRZEŃ DO BYCIA SOBĄ
W Sztukarni każde dziecko może być sobą. Dbamy o ciepłą, swobodną i przyjazną atmosferę wspólnej pracy. Chcemy, by dzieci w bezpiecznych dla siebie warunkach mogły rozwijać swoje zdolności i zainteresowania, uczyć się nowych zagadnień. By mogły dać upust własnej wyobraźni, działać w swoim tempie, dokonując samodzielnych wyborów. Staramy się wypracowywać indywidualne rozwiązania, będąc w kontakcie zarówno z dzieckiem, jak i z rodzicami.
PIELĘGNUJEMY SZACUNEK DLA WOLNOŚCI TWÓRCZEJ
Wspieramy dzieci w ich naturalnym dążeniu do rozwoju pasji, zachęcamy do nowych eksperymentów, poszukiwania własnych ścieżek i rozwiązań artystycznych. Realizujemy program, ale jesteśmy otwarci na pomysły i propozycje dzieci. Sztukarnia to miejsce, w którym jest przestrzeń na własną inicjatywę dzieci. Zdarza się, że niektóre pomysły i prace porzucamy na rzecz innych. Wspólne poszukiwania są dla nas znacznie ważniejsze aniżeli efekt pracy warsztatowej.
WIERZYMY W EMPATYCZNYCH INSTRUKTORÓW I RÓWIEŚNICZY TUTORING
Rolą instruktora zajęć w Sztukarni jest bycie empatycznym towarzyszem, nauczycielem, który inspiruje i pomaga podejmować decyzje artystyczne. Robi to jednak, dając dzieciom możliwość stawiania sobie samodzielnych celów, własnych wyzwań. Rozwiązań artystycznych dylematów szukamy wspólnie, na poziomie pracy w grupie, ucząc się od siebie nawzajem.
PUNKTEM WYJŚCIA JEST DOŚWIADCZANIE
Sztukarnia jest miejscem, gdzie sztuką i rzemiosłem można się bawić. Opierając się właśnie na zabawie ze sztuką (zabawie, rozumianej jako naturalna aktywność dziecka) stwarzamy warunki, by dzieci mogły swobodnie i aktywnie próbować nowych technik, poznać nowe nurty i kierunki historii sztuki, zainspirować się ciekawymi postaciami.
Sztukarnia znajduje się na Mokotowie.
Harmonogram i cennik wybierając przycisk „Plan zajęć Sztukarnia”.
Opis zajęć
Charakterystyka zajęć
Praca z gliną to nie tylko świetna zabawa i forma autoekspresji. To także bardzo dobre ćwiczenie tzw. motoryki małej. Podczas lepienia dzieci wyrabiają swobodne i płynne ruchy ręki, likwidują zbyt silne napięcie mięśniowe, krępujące swobodne ruchy dłoni, uczą się pracować obydwoma rękoma. W przypadku młodszych dzieci celem zajęć jest doskonalenie sprawności dłoni, istotne z punktu widzenia wczesnej edukacji szkolnej oraz nauka umiejętności koordynacji wzrokowo-ruchowej, a także zapoznanie z podstawowymi technikami ceramicznymi. Program zajęć dla starszych dzieci obejmuje wiele technik i możliwości, jakie daje praca z gliną. Podczas zajęć kursanci poznawać będą różnorodne techniki lepienia, zdobienia oraz wypału.
Program
1. Przedstawienie i omówienie podstawowych technik ceramicznych. Wprowadzenie techniki lepienia z wałeczków (proste formy naczyniowe) oraz technik wygładzania powierzchni i zdobienia fakturalnego (gładzenie, szlifowanie, rycie, stemplowanie, płaskorzeźba)
2. Wprowadzenie techniki lepienia z płatów (konstrukcje geometryczne i metoda wygniatania)
3. Tworzenie mozaiki ceramicznej, praca z angobami.
4. Podstawy szkliwienia: prezentacja rodzajów szkliw, technik rozrabiania i nakładania szkliwa. Szkliwienie wybranych prac.
5. Układanie i fugowanie mozaiki, tworzenie rozbudowanej płaskorzeźby.
6. Technika zdobnicza – sgrafitto.
7. Wprowadzenie techniki odcisku z form gipsowych z płatów lub uformowanych kęsów gliny – wykonanie obiektu użytkowego
8. Zdobienia podszkliwne, wszkliwne i naszkliwne, techniki maskowania – prezentacja multimedialna oraz zastosowanie jednej zaprezentowanych technik na wybranych pracach.
9. Wprowadzenie techniki lepienia z kęsów gliny – realizacja kameralnej rzeźby ceramicznej
10. Projektowanie i realizacja bibelotu lub biżuterii ceramicznej.
11. Realizacja dużej formy ceramicznej według własnego projektu.
12 . Kończenie prac z poprzednich zajęć (retusz, szkliwienie).
Termin
środa, 26, luty 2020
środa, 04, marzec 2020
środa, 11, marzec 2020
środa, 18, marzec 2020
środa, 25, marzec 2020
środa, 01, kwiecień 2020
środa, 08, kwiecień 2020
środa, 15, kwiecień 2020
środa, 22, kwiecień 2020
środa, 29, kwiecień 2020
środa, 06, maj 2020
środa, 13, maj 2020
środa, 20, maj 2020
środa, 27, maj 2020
środa, 03, czerwiec 2020
środa, 10, czerwiec 2020
środa, 17, czerwiec 2020
Jeśli wykupisz kurs w trakcie jego trwania zwrócimy Ci wpłatę za już odbyte zajęcia.
O organizatorze
SZTUKA JEST DLA WSZYSTKICH
Wierzymy, że każde dziecko rodzi się twórcą, a sztuka to nie tylko galerie obrazów i rzeźb za niedostępną barierką. Kontakt z różnymi dziedzinami sztuki i prowadzenie zajęć to nas okazja do kształtowania wielu kompetencji i umiejętności, rozwijania pasji, kreatywności i postawy twórczej. Naszą misją jest właśnie stworzenie warunków do obcowania ze sztuką, bezpiecznej przestrzeni dla wyrażania siebie, ekspresji twórczej, doświadczania i wreszcie nauki różnych technik artystycznych.
STWARZAMY PRZESTRZEŃ DO BYCIA SOBĄ
W Sztukarni każde dziecko może być sobą. Dbamy o ciepłą, swobodną i przyjazną atmosferę wspólnej pracy. Chcemy, by dzieci w bezpiecznych dla siebie warunkach mogły rozwijać swoje zdolności i zainteresowania, uczyć się nowych zagadnień. By mogły dać upust własnej wyobraźni, działać w swoim tempie, dokonując samodzielnych wyborów. Staramy się wypracowywać indywidualne rozwiązania, będąc w kontakcie zarówno z dzieckiem, jak i z rodzicami.
PIELĘGNUJEMY SZACUNEK DLA WOLNOŚCI TWÓRCZEJ
Wspieramy dzieci w ich naturalnym dążeniu do rozwoju pasji, zachęcamy do nowych eksperymentów, poszukiwania własnych ścieżek i rozwiązań artystycznych. Realizujemy program, ale jesteśmy otwarci na pomysły i propozycje dzieci. Sztukarnia to miejsce, w którym jest przestrzeń na własną inicjatywę dzieci. Zdarza się, że niektóre pomysły i prace porzucamy na rzecz innych. Wspólne poszukiwania są dla nas znacznie ważniejsze aniżeli efekt pracy warsztatowej.
WIERZYMY W EMPATYCZNYCH INSTRUKTORÓW I RÓWIEŚNICZY TUTORING
Rolą instruktora zajęć w Sztukarni jest bycie empatycznym towarzyszem, nauczycielem, który inspiruje i pomaga podejmować decyzje artystyczne. Robi to jednak, dając dzieciom możliwość stawiania sobie samodzielnych celów, własnych wyzwań. Rozwiązań artystycznych dylematów szukamy wspólnie, na poziomie pracy w grupie, ucząc się od siebie nawzajem.
PUNKTEM WYJŚCIA JEST DOŚWIADCZANIE
Sztukarnia jest miejscem, gdzie sztuką i rzemiosłem można się bawić. Opierając się właśnie na zabawie ze sztuką (zabawie, rozumianej jako naturalna aktywność dziecka) stwarzamy warunki, by dzieci mogły swobodnie i aktywnie próbować nowych technik, poznać nowe nurty i kierunki historii sztuki, zainspirować się ciekawymi postaciami.
Sztukarnia znajduje się na Mokotowie.
Harmonogram i cennik wybierając przycisk „Plan zajęć Sztukarnia”.