Zajęcia dla dzieci Kurs twórczego pisania dla dzieci (klasy 4-6) w Warszawie

edukacja

edukacja

Zajęcia dla dzieci Kurs twórczego pisania dla dzieci (klasy 4-6) w Warszawie

Poniedziałek, 05.12.2022

Odolańska 60,

Warszawa

Mokotów

Kurs twórczego pisania dla dzieci (klasy 4-6)

10 - 11 lat

16:30 - 17:30

25 marca - 31 marca

tydzień

Sztukarnia
25 marca - 31 marca

Cały dzień

25
Pn
poniedziałek
26
Wt
wtorek
27
Śr
środa
28
Cz
czwartek
29
Pt
piątek
30
So
sobota
31
Nd
niedziela
6:30 AM
7:00 AM
7:30 AM
8:00 AM
8:30 AM
9:00 AM
9:30 AM
10:00 AM
10:30 AM
11:00 AM
11:30 AM
12:00 PM
12:30 PM
1:00 PM
1:30 PM
2:00 PM
2:30 PM
3:00 PM
3:30 PM
4:00 PM
4:30 PM
5:00 PM
5:30 PM
6:00 PM
6:30 PM
7:00 PM
7:30 PM
8:00 PM
8:30 PM

Opis zajęć


Kurs twórczego pisania to zajęcia adresowane do wszystkich dzieci, które lubią wymyślać i opowiadać historie, lubią także nadawać słowom i zdaniom kształt artystyczny, uporządkowany. Cykl warsztatów rozpocznie wzajemne, możliwie spontaniczne opowiadanie sobie historii; i takich wymyślonych, i takich, które wydarzyły się naprawdę. Młodzi kursanci poszukają odpowiedzi na pytania co sprawia, że jedne z historii uznajemy za ciekawsze od innych oraz dlaczego łatwiej mówi się niż pisze. W kolejnych etapach zajęć skoncentrują się na elementach opowieści, zabiegach dodających fabule atrakcyjności, a także samodzielnie skonstruują różne rodzaje opowiadań. Działania praktyczne będzie wspierać lektura opowieści stworzonych przez wybitnych autorów. Efektem końcowym zajęć będzie własne opowiadanie w wybranej konwencji i formie.

Zajęcia odbywają się za pośrednictwem platformy Skype. Po opłaceniu zajęć przesłane zostaną dane techniczne połączenia.


Program

1. Historie - dlaczego łatwiej mówi się niż pisze

2. Podstawowe elementy opowieści: główny bohater i inni bohaterowie, wydarzenia, okoliczności, miejsce akcji // Jakie cechy tych elementów sprawiają, że opowieść odbierana jest jako ciekawa, intrygująca, wciągająca, angażująca naszą uwagę i emocje.

3. Podstawy świadomego konstruowania opowieści : samodzielne wymyślanie postaci o określonych cechach czy wydarzenia w zadanych okolicznościach. // Jak nadać spontanicznemu opowiadaniu formę zrozumiałą i atrakcyjną dla odbiorcy

4. Budowanie napięcia, tworzenie zwrotów akcji, ciekawe rozpoczęcie akcji (ekspozycja) i jej zakończenie, czyli jak dodać fabule atrakcyjności

5. Różne konwencje opowiadań - poszukiwanie własnego sposobu wypowiadania się

6. Eksperymenty pisarskie - wprawki w pisaniu baśni, opowiadania fantastycznego w odmianach fantasy i science-fiction, zabawnych opowieści współczesnych czy bajek ze zwierzętami, roślinami lub przedmiotami w roli głównej.

7. Eksperymenty pisarskie - mieszanie konwencji

8. „Praca dyplomowa” - każdy uczestnik z niewielką pomocą kolegów i prowadzącego, stworzy własne, staranne opowiadanie w wybranej konwencji i formie, początkowe opowiadanie z tomu, którego resztę stworzy już samodzielnie.


Prowadzący  

Jarosław Górski-absolwent Polonistyki UW, dziennikarz, popularyzator humanistyki, autor książek (m.in. eseistycznej książki „Męska rzecz” o wzorcach i obrazach męskości w literaturze i powieści „Wersje”) oraz autor i współautor  książek popularnonaukowych dla dorosłych i dla dzieci z dziedziny historii, historii kultury, sztuki i nauki. Obecnie przygotowuje książkę o archetypowych i literackich wyobrażeniach dziecka. Stale pisuje eseje, felietony, reportaże o literaturze i czytelnictwie, sztuce, życiu kulturalnym i społecznym, a także popularne artykuły z zakresu psychologii i sztuki życia. Jest stałym współpracownikiem m.in. magazynów „Obywatel”, „Magazyn Literacki Książki”, „Stolica”, „Euro-Styl”. Od wielu lat w różnych ośrodkach całej Polski prowadzi zajęcia cykliczne oraz wykłady popularyzujące polską kulturę i humanistykę.


Kurs trwa od 12 września do 6 lutego z wyłączeniem 26.12.202.

Pełny kurs obejmuje 21 spotkań x 1h, ale jest możliwość dołączenia w trakcie kursu. Cena prezentowana jest już pomniejszona o zajęcia, które się odbyły. 

O organizatorze

SZTUKA JEST DLA WSZYSTKICH


Wierzymy, że każde dziecko rodzi się twórcą, a sztuka to nie tylko galerie obrazów i rzeźb za niedostępną barierką. Kontakt z różnymi dziedzinami sztuki i prowadzenie zajęć to nas okazja do kształtowania wielu kompetencji i umiejętności, rozwijania pasji, kreatywności i postawy twórczej. Naszą misją jest właśnie stworzenie warunków do obcowania ze sztuką, bezpiecznej przestrzeni dla wyrażania siebie, ekspresji twórczej, doświadczania i wreszcie nauki różnych technik artystycznych.


STWARZAMY PRZESTRZEŃ DO BYCIA SOBĄ


W Sztukarni każde dziecko może być sobą. Dbamy o ciepłą, swobodną i przyjazną atmosferę wspólnej pracy. Chcemy, by dzieci w bezpiecznych dla siebie warunkach mogły rozwijać swoje zdolności i zainteresowania, uczyć się nowych zagadnień. By mogły dać upust własnej wyobraźni, działać w swoim tempie, dokonując samodzielnych wyborów. Staramy się wypracowywać indywidualne rozwiązania, będąc w kontakcie zarówno z dzieckiem, jak i z rodzicami.


PIELĘGNUJEMY SZACUNEK DLA WOLNOŚCI TWÓRCZEJ


Wspieramy dzieci w ich naturalnym dążeniu do rozwoju pasji, zachęcamy do nowych eksperymentów, poszukiwania własnych ścieżek i rozwiązań artystycznych. Realizujemy program, ale jesteśmy otwarci na pomysły i propozycje dzieci. Sztukarnia to miejsce, w którym jest przestrzeń na własną inicjatywę dzieci. Zdarza się, że niektóre pomysły i prace porzucamy na rzecz innych. Wspólne poszukiwania są dla nas znacznie ważniejsze aniżeli efekt pracy warsztatowej.


WIERZYMY W EMPATYCZNYCH INSTRUKTORÓW I RÓWIEŚNICZY TUTORING


Rolą instruktora zajęć w Sztukarni jest bycie empatycznym towarzyszem, nauczycielem, który inspiruje i pomaga podejmować decyzje artystyczne. Robi to jednak, dając dzieciom możliwość stawiania sobie samodzielnych celów, własnych wyzwań. Rozwiązań artystycznych dylematów szukamy wspólnie, na poziomie pracy w grupie, ucząc się od siebie nawzajem.


PUNKTEM WYJŚCIA JEST DOŚWIADCZANIE


Sztukarnia jest miejscem, gdzie sztuką i rzemiosłem można się bawić. Opierając się właśnie na zabawie ze sztuką (zabawie, rozumianej jako naturalna aktywność dziecka) stwarzamy warunki, by dzieci mogły swobodnie i aktywnie próbować nowych technik, poznać nowe nurty i kierunki historii sztuki, zainspirować się ciekawymi postaciami.


Sztukarnia znajduje się na Mokotowie.

Harmonogram i cennik wybierając przycisk „Plan zajęć Sztukarnia”.


Kurs twórczego pisania to zajęcia adresowane do wszystkich dzieci, które lubią wymyślać i opowiadać historie, lubią także nadawać słowom i zdaniom kształt artystyczny, uporządkowany. Cykl warsztatów rozpocznie wzajemne, możliwie spontaniczne opowiadanie sobie historii; i takich wymyślonych, i takich, które wydarzyły się naprawdę. Młodzi kursanci poszukają odpowiedzi na pytania co sprawia, że jedne z historii uznajemy za ciekawsze od innych oraz dlaczego łatwiej mówi się niż pisze. W kolejnych etapach zajęć skoncentrują się na elementach opowieści, zabiegach dodających fabule atrakcyjności, a także samodzielnie skonstruują różne rodzaje opowiadań. Działania praktyczne będzie wspierać lektura opowieści stworzonych przez wybitnych autorów. Efektem końcowym zajęć będzie własne opowiadanie w wybranej konwencji i formie.

Zajęcia odbywają się za pośrednictwem platformy Skype. Po opłaceniu zajęć przesłane zostaną dane techniczne połączenia.


Program

1. Historie - dlaczego łatwiej mówi się niż pisze

2. Podstawowe elementy opowieści: główny bohater i inni bohaterowie, wydarzenia, okoliczności, miejsce akcji // Jakie cechy tych elementów sprawiają, że opowieść odbierana jest jako ciekawa, intrygująca, wciągająca, angażująca naszą uwagę i emocje.

3. Podstawy świadomego konstruowania opowieści : samodzielne wymyślanie postaci o określonych cechach czy wydarzenia w zadanych okolicznościach. // Jak nadać spontanicznemu opowiadaniu formę zrozumiałą i atrakcyjną dla odbiorcy

4. Budowanie napięcia, tworzenie zwrotów akcji, ciekawe rozpoczęcie akcji (ekspozycja) i jej zakończenie, czyli jak dodać fabule atrakcyjności

5. Różne konwencje opowiadań - poszukiwanie własnego sposobu wypowiadania się

6. Eksperymenty pisarskie - wprawki w pisaniu baśni, opowiadania fantastycznego w odmianach fantasy i science-fiction, zabawnych opowieści współczesnych czy bajek ze zwierzętami, roślinami lub przedmiotami w roli głównej.

7. Eksperymenty pisarskie - mieszanie konwencji

8. „Praca dyplomowa” - każdy uczestnik z niewielką pomocą kolegów i prowadzącego, stworzy własne, staranne opowiadanie w wybranej konwencji i formie, początkowe opowiadanie z tomu, którego resztę stworzy już samodzielnie.


Prowadzący  

Jarosław Górski-absolwent Polonistyki UW, dziennikarz, popularyzator humanistyki, autor książek (m.in. eseistycznej książki „Męska rzecz” o wzorcach i obrazach męskości w literaturze i powieści „Wersje”) oraz autor i współautor  książek popularnonaukowych dla dorosłych i dla dzieci z dziedziny historii, historii kultury, sztuki i nauki. Obecnie przygotowuje książkę o archetypowych i literackich wyobrażeniach dziecka. Stale pisuje eseje, felietony, reportaże o literaturze i czytelnictwie, sztuce, życiu kulturalnym i społecznym, a także popularne artykuły z zakresu psychologii i sztuki życia. Jest stałym współpracownikiem m.in. magazynów „Obywatel”, „Magazyn Literacki Książki”, „Stolica”, „Euro-Styl”. Od wielu lat w różnych ośrodkach całej Polski prowadzi zajęcia cykliczne oraz wykłady popularyzujące polską kulturę i humanistykę.


Kurs trwa od 12 września do 6 lutego z wyłączeniem 26.12.202.

Pełny kurs obejmuje 21 spotkań x 1h, ale jest możliwość dołączenia w trakcie kursu. Cena prezentowana jest już pomniejszona o zajęcia, które się odbyły. 

SZTUKA JEST DLA WSZYSTKICH


Wierzymy, że każde dziecko rodzi się twórcą, a sztuka to nie tylko galerie obrazów i rzeźb za niedostępną barierką. Kontakt z różnymi dziedzinami sztuki i prowadzenie zajęć to nas okazja do kształtowania wielu kompetencji i umiejętności, rozwijania pasji, kreatywności i postawy twórczej. Naszą misją jest właśnie stworzenie warunków do obcowania ze sztuką, bezpiecznej przestrzeni dla wyrażania siebie, ekspresji twórczej, doświadczania i wreszcie nauki różnych technik artystycznych.


STWARZAMY PRZESTRZEŃ DO BYCIA SOBĄ


W Sztukarni każde dziecko może być sobą. Dbamy o ciepłą, swobodną i przyjazną atmosferę wspólnej pracy. Chcemy, by dzieci w bezpiecznych dla siebie warunkach mogły rozwijać swoje zdolności i zainteresowania, uczyć się nowych zagadnień. By mogły dać upust własnej wyobraźni, działać w swoim tempie, dokonując samodzielnych wyborów. Staramy się wypracowywać indywidualne rozwiązania, będąc w kontakcie zarówno z dzieckiem, jak i z rodzicami.


PIELĘGNUJEMY SZACUNEK DLA WOLNOŚCI TWÓRCZEJ


Wspieramy dzieci w ich naturalnym dążeniu do rozwoju pasji, zachęcamy do nowych eksperymentów, poszukiwania własnych ścieżek i rozwiązań artystycznych. Realizujemy program, ale jesteśmy otwarci na pomysły i propozycje dzieci. Sztukarnia to miejsce, w którym jest przestrzeń na własną inicjatywę dzieci. Zdarza się, że niektóre pomysły i prace porzucamy na rzecz innych. Wspólne poszukiwania są dla nas znacznie ważniejsze aniżeli efekt pracy warsztatowej.


WIERZYMY W EMPATYCZNYCH INSTRUKTORÓW I RÓWIEŚNICZY TUTORING


Rolą instruktora zajęć w Sztukarni jest bycie empatycznym towarzyszem, nauczycielem, który inspiruje i pomaga podejmować decyzje artystyczne. Robi to jednak, dając dzieciom możliwość stawiania sobie samodzielnych celów, własnych wyzwań. Rozwiązań artystycznych dylematów szukamy wspólnie, na poziomie pracy w grupie, ucząc się od siebie nawzajem.


PUNKTEM WYJŚCIA JEST DOŚWIADCZANIE


Sztukarnia jest miejscem, gdzie sztuką i rzemiosłem można się bawić. Opierając się właśnie na zabawie ze sztuką (zabawie, rozumianej jako naturalna aktywność dziecka) stwarzamy warunki, by dzieci mogły swobodnie i aktywnie próbować nowych technik, poznać nowe nurty i kierunki historii sztuki, zainspirować się ciekawymi postaciami.


Sztukarnia znajduje się na Mokotowie.

Harmonogram i cennik wybierając przycisk „Plan zajęć Sztukarnia”.

Sztukarnia

Sztukarnia


Do wykorzystania w ciągu 150 dni.

966.00 zł

1


BEZPŁATNIE zrezygnuj

do 5 grudnia 14:30

logo firmy Kidos.pl
logo portalu facebook
Chcę otrzymywać informację o nowych zajęciach i promocjach
Współpraca z uczelniami