Kidos
Organizatorzy
Profil Sztukarnia
Kurs twórczego pisania dla dzieci (klasy 4-8)
edukacja
edukacja
Odolańska 60,
Warszawa
Mokotów
10 - 11 lat
Opis zajęć
Program
Po pierwszej części dedykowanej historiom skupimy się na elementach opowieści: bohaterze głównym i pozostałych bohaterach, wydarzeniach, okolicznościach, miejscach akcji. Tu także będziemy zastanawiać się, jakie cechy tych elementów sprawiają, że opowieść odbierana jest jako ciekawa, intrygująca, wciągająca, że angażuje naszą uwagę i emocje. Będziemy wspólnie ćwiczyć samodzielne wymyślanie postaci o określonych cechach, czy wydarzenia w zadanych okolicznościach. Ćwiczenia te pomogą nam świadomie konstruować opowieści, nadawać spontanicznemu opowiadaniu formę zrozumiałą i atrakcyjną dla odbiorcy. Na tym, i na kolejnych etapach naszych zajęć będziemy także dużo czytać opowieści stworzonych przez wybitnych autorów, aby podpatrzeć, jak ci najwięksi radzili sobie z budowaniem poszczególnych elementów.
Następnie uczestnicy poznają i przećwiczą zabiegi dodające fabule atrakcyjności, takie jak budowanie napięcia, tworzenie zwrotów akcji, ciekawe rozpoczęcie akcji (ekspozycja) i jej zakończenie. Tu będzie bardzo dużo pisania, zarówno na zajęciach, jak i w domu.
Kolejnym etapem naszych zajęć będzie przećwiczenie różnych konwencji opowiadań, co pozwoli uczestnikom świadomie wybrać sposób, w jaki chcą się wypowiadać. Będziemy więc pisali baśnie, opowiadania fantastyczne w odmianach fantasy i science-fiction, zabawne, zwariowane opowieści współczesne czy bajki ze zwierzętami, roślinami lub przedmiotami w roli głównej. Gdy już się nauczymy tworzyć w określonej konwencji, zobaczymy, że konwencje można także mieszać niemal dowolnie. Tu także będzie dużo czytania, pisania, rozmów.
I na koniec popracujemy nad czymś w rodzaju „pracy dyplomowej”, a więc każdy uczestnik napisze, z niewielką pomocą kolegów i prowadzącego, własne, staranne opowiadanie w wybranej konwencji i formie, początkowe opowiadanie z tomu, którego resztę stworzy już samodzielnie.
Termin
poniedziałek, 24, luty 2020
poniedziałek, 02, marzec 2020
poniedziałek, 09, marzec 2020
poniedziałek, 16, marzec 2020
poniedziałek, 23, marzec 2020
poniedziałek, 30, marzec 2020
poniedziałek, 06, kwiecień 2020
poniedziałek, 20, kwiecień 2020
poniedziałek, 27, kwiecień 2020
poniedziałek, 04, maj 2020
poniedziałek, 11, maj 2020
poniedziałek, 18, maj 2020
poniedziałek, 25, maj 2020
poniedziałek, 01, czerwiec 2020
poniedziałek, 08, czerwiec 2020
poniedziałek, 15, czerwiec 2020
poniedziałek, 22, czerwiec 2020
Jeśli wykupisz kurs w trakcie jego trwania zwrócimy Ci wpłate za już odbyte zajęcia.
O organizatorze
SZTUKA JEST DLA WSZYSTKICH
Wierzymy, że każde dziecko rodzi się twórcą, a sztuka to nie tylko galerie obrazów i rzeźb za niedostępną barierką. Kontakt z różnymi dziedzinami sztuki i prowadzenie zajęć to nas okazja do kształtowania wielu kompetencji i umiejętności, rozwijania pasji, kreatywności i postawy twórczej. Naszą misją jest właśnie stworzenie warunków do obcowania ze sztuką, bezpiecznej przestrzeni dla wyrażania siebie, ekspresji twórczej, doświadczania i wreszcie nauki różnych technik artystycznych.
STWARZAMY PRZESTRZEŃ DO BYCIA SOBĄ
W Sztukarni każde dziecko może być sobą. Dbamy o ciepłą, swobodną i przyjazną atmosferę wspólnej pracy. Chcemy, by dzieci w bezpiecznych dla siebie warunkach mogły rozwijać swoje zdolności i zainteresowania, uczyć się nowych zagadnień. By mogły dać upust własnej wyobraźni, działać w swoim tempie, dokonując samodzielnych wyborów. Staramy się wypracowywać indywidualne rozwiązania, będąc w kontakcie zarówno z dzieckiem, jak i z rodzicami.
PIELĘGNUJEMY SZACUNEK DLA WOLNOŚCI TWÓRCZEJ
Wspieramy dzieci w ich naturalnym dążeniu do rozwoju pasji, zachęcamy do nowych eksperymentów, poszukiwania własnych ścieżek i rozwiązań artystycznych. Realizujemy program, ale jesteśmy otwarci na pomysły i propozycje dzieci. Sztukarnia to miejsce, w którym jest przestrzeń na własną inicjatywę dzieci. Zdarza się, że niektóre pomysły i prace porzucamy na rzecz innych. Wspólne poszukiwania są dla nas znacznie ważniejsze aniżeli efekt pracy warsztatowej.
WIERZYMY W EMPATYCZNYCH INSTRUKTORÓW I RÓWIEŚNICZY TUTORING
Rolą instruktora zajęć w Sztukarni jest bycie empatycznym towarzyszem, nauczycielem, który inspiruje i pomaga podejmować decyzje artystyczne. Robi to jednak, dając dzieciom możliwość stawiania sobie samodzielnych celów, własnych wyzwań. Rozwiązań artystycznych dylematów szukamy wspólnie, na poziomie pracy w grupie, ucząc się od siebie nawzajem.
PUNKTEM WYJŚCIA JEST DOŚWIADCZANIE
Sztukarnia jest miejscem, gdzie sztuką i rzemiosłem można się bawić. Opierając się właśnie na zabawie ze sztuką (zabawie, rozumianej jako naturalna aktywność dziecka) stwarzamy warunki, by dzieci mogły swobodnie i aktywnie próbować nowych technik, poznać nowe nurty i kierunki historii sztuki, zainspirować się ciekawymi postaciami.
Sztukarnia znajduje się na Mokotowie.
Harmonogram i cennik wybierając przycisk „Plan zajęć Sztukarnia”.
Opis zajęć
Program
Po pierwszej części dedykowanej historiom skupimy się na elementach opowieści: bohaterze głównym i pozostałych bohaterach, wydarzeniach, okolicznościach, miejscach akcji. Tu także będziemy zastanawiać się, jakie cechy tych elementów sprawiają, że opowieść odbierana jest jako ciekawa, intrygująca, wciągająca, że angażuje naszą uwagę i emocje. Będziemy wspólnie ćwiczyć samodzielne wymyślanie postaci o określonych cechach, czy wydarzenia w zadanych okolicznościach. Ćwiczenia te pomogą nam świadomie konstruować opowieści, nadawać spontanicznemu opowiadaniu formę zrozumiałą i atrakcyjną dla odbiorcy. Na tym, i na kolejnych etapach naszych zajęć będziemy także dużo czytać opowieści stworzonych przez wybitnych autorów, aby podpatrzeć, jak ci najwięksi radzili sobie z budowaniem poszczególnych elementów.
Następnie uczestnicy poznają i przećwiczą zabiegi dodające fabule atrakcyjności, takie jak budowanie napięcia, tworzenie zwrotów akcji, ciekawe rozpoczęcie akcji (ekspozycja) i jej zakończenie. Tu będzie bardzo dużo pisania, zarówno na zajęciach, jak i w domu.
Kolejnym etapem naszych zajęć będzie przećwiczenie różnych konwencji opowiadań, co pozwoli uczestnikom świadomie wybrać sposób, w jaki chcą się wypowiadać. Będziemy więc pisali baśnie, opowiadania fantastyczne w odmianach fantasy i science-fiction, zabawne, zwariowane opowieści współczesne czy bajki ze zwierzętami, roślinami lub przedmiotami w roli głównej. Gdy już się nauczymy tworzyć w określonej konwencji, zobaczymy, że konwencje można także mieszać niemal dowolnie. Tu także będzie dużo czytania, pisania, rozmów.
I na koniec popracujemy nad czymś w rodzaju „pracy dyplomowej”, a więc każdy uczestnik napisze, z niewielką pomocą kolegów i prowadzącego, własne, staranne opowiadanie w wybranej konwencji i formie, początkowe opowiadanie z tomu, którego resztę stworzy już samodzielnie.
Termin
poniedziałek, 24, luty 2020
poniedziałek, 02, marzec 2020
poniedziałek, 09, marzec 2020
poniedziałek, 16, marzec 2020
poniedziałek, 23, marzec 2020
poniedziałek, 30, marzec 2020
poniedziałek, 06, kwiecień 2020
poniedziałek, 20, kwiecień 2020
poniedziałek, 27, kwiecień 2020
poniedziałek, 04, maj 2020
poniedziałek, 11, maj 2020
poniedziałek, 18, maj 2020
poniedziałek, 25, maj 2020
poniedziałek, 01, czerwiec 2020
poniedziałek, 08, czerwiec 2020
poniedziałek, 15, czerwiec 2020
poniedziałek, 22, czerwiec 2020
Jeśli wykupisz kurs w trakcie jego trwania zwrócimy Ci wpłate za już odbyte zajęcia.
O organizatorze
SZTUKA JEST DLA WSZYSTKICH
Wierzymy, że każde dziecko rodzi się twórcą, a sztuka to nie tylko galerie obrazów i rzeźb za niedostępną barierką. Kontakt z różnymi dziedzinami sztuki i prowadzenie zajęć to nas okazja do kształtowania wielu kompetencji i umiejętności, rozwijania pasji, kreatywności i postawy twórczej. Naszą misją jest właśnie stworzenie warunków do obcowania ze sztuką, bezpiecznej przestrzeni dla wyrażania siebie, ekspresji twórczej, doświadczania i wreszcie nauki różnych technik artystycznych.
STWARZAMY PRZESTRZEŃ DO BYCIA SOBĄ
W Sztukarni każde dziecko może być sobą. Dbamy o ciepłą, swobodną i przyjazną atmosferę wspólnej pracy. Chcemy, by dzieci w bezpiecznych dla siebie warunkach mogły rozwijać swoje zdolności i zainteresowania, uczyć się nowych zagadnień. By mogły dać upust własnej wyobraźni, działać w swoim tempie, dokonując samodzielnych wyborów. Staramy się wypracowywać indywidualne rozwiązania, będąc w kontakcie zarówno z dzieckiem, jak i z rodzicami.
PIELĘGNUJEMY SZACUNEK DLA WOLNOŚCI TWÓRCZEJ
Wspieramy dzieci w ich naturalnym dążeniu do rozwoju pasji, zachęcamy do nowych eksperymentów, poszukiwania własnych ścieżek i rozwiązań artystycznych. Realizujemy program, ale jesteśmy otwarci na pomysły i propozycje dzieci. Sztukarnia to miejsce, w którym jest przestrzeń na własną inicjatywę dzieci. Zdarza się, że niektóre pomysły i prace porzucamy na rzecz innych. Wspólne poszukiwania są dla nas znacznie ważniejsze aniżeli efekt pracy warsztatowej.
WIERZYMY W EMPATYCZNYCH INSTRUKTORÓW I RÓWIEŚNICZY TUTORING
Rolą instruktora zajęć w Sztukarni jest bycie empatycznym towarzyszem, nauczycielem, który inspiruje i pomaga podejmować decyzje artystyczne. Robi to jednak, dając dzieciom możliwość stawiania sobie samodzielnych celów, własnych wyzwań. Rozwiązań artystycznych dylematów szukamy wspólnie, na poziomie pracy w grupie, ucząc się od siebie nawzajem.
PUNKTEM WYJŚCIA JEST DOŚWIADCZANIE
Sztukarnia jest miejscem, gdzie sztuką i rzemiosłem można się bawić. Opierając się właśnie na zabawie ze sztuką (zabawie, rozumianej jako naturalna aktywność dziecka) stwarzamy warunki, by dzieci mogły swobodnie i aktywnie próbować nowych technik, poznać nowe nurty i kierunki historii sztuki, zainspirować się ciekawymi postaciami.
Sztukarnia znajduje się na Mokotowie.
Harmonogram i cennik wybierając przycisk „Plan zajęć Sztukarnia”.
Sprawdź inne terminy
Plan zajęć SZTUKARNIA
Cały dzień
25
| 26
| 27
| 28
| 29
| 30
| 31
|
Opis zajęć
Program
Po pierwszej części dedykowanej historiom skupimy się na elementach opowieści: bohaterze głównym i pozostałych bohaterach, wydarzeniach, okolicznościach, miejscach akcji. Tu także będziemy zastanawiać się, jakie cechy tych elementów sprawiają, że opowieść odbierana jest jako ciekawa, intrygująca, wciągająca, że angażuje naszą uwagę i emocje. Będziemy wspólnie ćwiczyć samodzielne wymyślanie postaci o określonych cechach, czy wydarzenia w zadanych okolicznościach. Ćwiczenia te pomogą nam świadomie konstruować opowieści, nadawać spontanicznemu opowiadaniu formę zrozumiałą i atrakcyjną dla odbiorcy. Na tym, i na kolejnych etapach naszych zajęć będziemy także dużo czytać opowieści stworzonych przez wybitnych autorów, aby podpatrzeć, jak ci najwięksi radzili sobie z budowaniem poszczególnych elementów.
Następnie uczestnicy poznają i przećwiczą zabiegi dodające fabule atrakcyjności, takie jak budowanie napięcia, tworzenie zwrotów akcji, ciekawe rozpoczęcie akcji (ekspozycja) i jej zakończenie. Tu będzie bardzo dużo pisania, zarówno na zajęciach, jak i w domu.
Kolejnym etapem naszych zajęć będzie przećwiczenie różnych konwencji opowiadań, co pozwoli uczestnikom świadomie wybrać sposób, w jaki chcą się wypowiadać. Będziemy więc pisali baśnie, opowiadania fantastyczne w odmianach fantasy i science-fiction, zabawne, zwariowane opowieści współczesne czy bajki ze zwierzętami, roślinami lub przedmiotami w roli głównej. Gdy już się nauczymy tworzyć w określonej konwencji, zobaczymy, że konwencje można także mieszać niemal dowolnie. Tu także będzie dużo czytania, pisania, rozmów.
I na koniec popracujemy nad czymś w rodzaju „pracy dyplomowej”, a więc każdy uczestnik napisze, z niewielką pomocą kolegów i prowadzącego, własne, staranne opowiadanie w wybranej konwencji i formie, początkowe opowiadanie z tomu, którego resztę stworzy już samodzielnie.
Termin
poniedziałek, 24, luty 2020
poniedziałek, 02, marzec 2020
poniedziałek, 09, marzec 2020
poniedziałek, 16, marzec 2020
poniedziałek, 23, marzec 2020
poniedziałek, 30, marzec 2020
poniedziałek, 06, kwiecień 2020
poniedziałek, 20, kwiecień 2020
poniedziałek, 27, kwiecień 2020
poniedziałek, 04, maj 2020
poniedziałek, 11, maj 2020
poniedziałek, 18, maj 2020
poniedziałek, 25, maj 2020
poniedziałek, 01, czerwiec 2020
poniedziałek, 08, czerwiec 2020
poniedziałek, 15, czerwiec 2020
poniedziałek, 22, czerwiec 2020
Jeśli wykupisz kurs w trakcie jego trwania zwrócimy Ci wpłate za już odbyte zajęcia.
O organizatorze
SZTUKA JEST DLA WSZYSTKICH
Wierzymy, że każde dziecko rodzi się twórcą, a sztuka to nie tylko galerie obrazów i rzeźb za niedostępną barierką. Kontakt z różnymi dziedzinami sztuki i prowadzenie zajęć to nas okazja do kształtowania wielu kompetencji i umiejętności, rozwijania pasji, kreatywności i postawy twórczej. Naszą misją jest właśnie stworzenie warunków do obcowania ze sztuką, bezpiecznej przestrzeni dla wyrażania siebie, ekspresji twórczej, doświadczania i wreszcie nauki różnych technik artystycznych.
STWARZAMY PRZESTRZEŃ DO BYCIA SOBĄ
W Sztukarni każde dziecko może być sobą. Dbamy o ciepłą, swobodną i przyjazną atmosferę wspólnej pracy. Chcemy, by dzieci w bezpiecznych dla siebie warunkach mogły rozwijać swoje zdolności i zainteresowania, uczyć się nowych zagadnień. By mogły dać upust własnej wyobraźni, działać w swoim tempie, dokonując samodzielnych wyborów. Staramy się wypracowywać indywidualne rozwiązania, będąc w kontakcie zarówno z dzieckiem, jak i z rodzicami.
PIELĘGNUJEMY SZACUNEK DLA WOLNOŚCI TWÓRCZEJ
Wspieramy dzieci w ich naturalnym dążeniu do rozwoju pasji, zachęcamy do nowych eksperymentów, poszukiwania własnych ścieżek i rozwiązań artystycznych. Realizujemy program, ale jesteśmy otwarci na pomysły i propozycje dzieci. Sztukarnia to miejsce, w którym jest przestrzeń na własną inicjatywę dzieci. Zdarza się, że niektóre pomysły i prace porzucamy na rzecz innych. Wspólne poszukiwania są dla nas znacznie ważniejsze aniżeli efekt pracy warsztatowej.
WIERZYMY W EMPATYCZNYCH INSTRUKTORÓW I RÓWIEŚNICZY TUTORING
Rolą instruktora zajęć w Sztukarni jest bycie empatycznym towarzyszem, nauczycielem, który inspiruje i pomaga podejmować decyzje artystyczne. Robi to jednak, dając dzieciom możliwość stawiania sobie samodzielnych celów, własnych wyzwań. Rozwiązań artystycznych dylematów szukamy wspólnie, na poziomie pracy w grupie, ucząc się od siebie nawzajem.
PUNKTEM WYJŚCIA JEST DOŚWIADCZANIE
Sztukarnia jest miejscem, gdzie sztuką i rzemiosłem można się bawić. Opierając się właśnie na zabawie ze sztuką (zabawie, rozumianej jako naturalna aktywność dziecka) stwarzamy warunki, by dzieci mogły swobodnie i aktywnie próbować nowych technik, poznać nowe nurty i kierunki historii sztuki, zainspirować się ciekawymi postaciami.
Sztukarnia znajduje się na Mokotowie.
Harmonogram i cennik wybierając przycisk „Plan zajęć Sztukarnia”.
Opis zajęć
Program
Po pierwszej części dedykowanej historiom skupimy się na elementach opowieści: bohaterze głównym i pozostałych bohaterach, wydarzeniach, okolicznościach, miejscach akcji. Tu także będziemy zastanawiać się, jakie cechy tych elementów sprawiają, że opowieść odbierana jest jako ciekawa, intrygująca, wciągająca, że angażuje naszą uwagę i emocje. Będziemy wspólnie ćwiczyć samodzielne wymyślanie postaci o określonych cechach, czy wydarzenia w zadanych okolicznościach. Ćwiczenia te pomogą nam świadomie konstruować opowieści, nadawać spontanicznemu opowiadaniu formę zrozumiałą i atrakcyjną dla odbiorcy. Na tym, i na kolejnych etapach naszych zajęć będziemy także dużo czytać opowieści stworzonych przez wybitnych autorów, aby podpatrzeć, jak ci najwięksi radzili sobie z budowaniem poszczególnych elementów.
Następnie uczestnicy poznają i przećwiczą zabiegi dodające fabule atrakcyjności, takie jak budowanie napięcia, tworzenie zwrotów akcji, ciekawe rozpoczęcie akcji (ekspozycja) i jej zakończenie. Tu będzie bardzo dużo pisania, zarówno na zajęciach, jak i w domu.
Kolejnym etapem naszych zajęć będzie przećwiczenie różnych konwencji opowiadań, co pozwoli uczestnikom świadomie wybrać sposób, w jaki chcą się wypowiadać. Będziemy więc pisali baśnie, opowiadania fantastyczne w odmianach fantasy i science-fiction, zabawne, zwariowane opowieści współczesne czy bajki ze zwierzętami, roślinami lub przedmiotami w roli głównej. Gdy już się nauczymy tworzyć w określonej konwencji, zobaczymy, że konwencje można także mieszać niemal dowolnie. Tu także będzie dużo czytania, pisania, rozmów.
I na koniec popracujemy nad czymś w rodzaju „pracy dyplomowej”, a więc każdy uczestnik napisze, z niewielką pomocą kolegów i prowadzącego, własne, staranne opowiadanie w wybranej konwencji i formie, początkowe opowiadanie z tomu, którego resztę stworzy już samodzielnie.
Termin
poniedziałek, 24, luty 2020
poniedziałek, 02, marzec 2020
poniedziałek, 09, marzec 2020
poniedziałek, 16, marzec 2020
poniedziałek, 23, marzec 2020
poniedziałek, 30, marzec 2020
poniedziałek, 06, kwiecień 2020
poniedziałek, 20, kwiecień 2020
poniedziałek, 27, kwiecień 2020
poniedziałek, 04, maj 2020
poniedziałek, 11, maj 2020
poniedziałek, 18, maj 2020
poniedziałek, 25, maj 2020
poniedziałek, 01, czerwiec 2020
poniedziałek, 08, czerwiec 2020
poniedziałek, 15, czerwiec 2020
poniedziałek, 22, czerwiec 2020
Jeśli wykupisz kurs w trakcie jego trwania zwrócimy Ci wpłate za już odbyte zajęcia.
O organizatorze
SZTUKA JEST DLA WSZYSTKICH
Wierzymy, że każde dziecko rodzi się twórcą, a sztuka to nie tylko galerie obrazów i rzeźb za niedostępną barierką. Kontakt z różnymi dziedzinami sztuki i prowadzenie zajęć to nas okazja do kształtowania wielu kompetencji i umiejętności, rozwijania pasji, kreatywności i postawy twórczej. Naszą misją jest właśnie stworzenie warunków do obcowania ze sztuką, bezpiecznej przestrzeni dla wyrażania siebie, ekspresji twórczej, doświadczania i wreszcie nauki różnych technik artystycznych.
STWARZAMY PRZESTRZEŃ DO BYCIA SOBĄ
W Sztukarni każde dziecko może być sobą. Dbamy o ciepłą, swobodną i przyjazną atmosferę wspólnej pracy. Chcemy, by dzieci w bezpiecznych dla siebie warunkach mogły rozwijać swoje zdolności i zainteresowania, uczyć się nowych zagadnień. By mogły dać upust własnej wyobraźni, działać w swoim tempie, dokonując samodzielnych wyborów. Staramy się wypracowywać indywidualne rozwiązania, będąc w kontakcie zarówno z dzieckiem, jak i z rodzicami.
PIELĘGNUJEMY SZACUNEK DLA WOLNOŚCI TWÓRCZEJ
Wspieramy dzieci w ich naturalnym dążeniu do rozwoju pasji, zachęcamy do nowych eksperymentów, poszukiwania własnych ścieżek i rozwiązań artystycznych. Realizujemy program, ale jesteśmy otwarci na pomysły i propozycje dzieci. Sztukarnia to miejsce, w którym jest przestrzeń na własną inicjatywę dzieci. Zdarza się, że niektóre pomysły i prace porzucamy na rzecz innych. Wspólne poszukiwania są dla nas znacznie ważniejsze aniżeli efekt pracy warsztatowej.
WIERZYMY W EMPATYCZNYCH INSTRUKTORÓW I RÓWIEŚNICZY TUTORING
Rolą instruktora zajęć w Sztukarni jest bycie empatycznym towarzyszem, nauczycielem, który inspiruje i pomaga podejmować decyzje artystyczne. Robi to jednak, dając dzieciom możliwość stawiania sobie samodzielnych celów, własnych wyzwań. Rozwiązań artystycznych dylematów szukamy wspólnie, na poziomie pracy w grupie, ucząc się od siebie nawzajem.
PUNKTEM WYJŚCIA JEST DOŚWIADCZANIE
Sztukarnia jest miejscem, gdzie sztuką i rzemiosłem można się bawić. Opierając się właśnie na zabawie ze sztuką (zabawie, rozumianej jako naturalna aktywność dziecka) stwarzamy warunki, by dzieci mogły swobodnie i aktywnie próbować nowych technik, poznać nowe nurty i kierunki historii sztuki, zainspirować się ciekawymi postaciami.
Sztukarnia znajduje się na Mokotowie.
Harmonogram i cennik wybierając przycisk „Plan zajęć Sztukarnia”.