edukacja
edukacja
Poniedziałek, 23.09.2019
Odolańska 60,
Warszawa
Mokotów
10 - 11 lat
17:00 - 18:00
Plan zajęć SZTUKARNIA
Cały dzień
25
| 26
| 27
| 28
| 29
| 30
| 31
|
Sprawdź inne terminy
Opis zajęć
Charakterystyka zajęć
Dzieci lubią wymyślać i opowiadać historie, lubią także nadawać słowom i zdaniom kształt artystyczny, uporządkowany. Dlatego zajęcia twórczego pisania w Sztukarni dla dzieci zaczniemy od wzajemnego, możliwie spontanicznego opowiadania sobie historii; i takich wymyślonych, i takich, które wydarzyły się naprawdę. Będziemy zastanawiać się, które z opowiedzianych historii są bardziej ciekawe, a które mniej, i dlaczego jedne uznajemy za ciekawsze od innych. Będziemy także ćwiczyć zapisywanie swoich historii i zastanawiać się, dlaczego łatwiej się mówi, niż pisze. W kolejnych etapach zajęć skoncentrujemy się na elementach opowieści, zabiegach dodających fabule atrakcyjności, a także przećwiczymy praktycznie różne rodzaje opowiadań. Efektem końcowym zajęć będzie własne opowiadanie w wybranej konwencji i formie.
Program
Po pierwszej części dedykowanej historiom skupimy się na elementach opowieści: bohaterze głównym i pozostałych bohaterach, wydarzeniach, okolicznościach, miejscach akcji. Tu także będziemy zastanawiać się, jakie cechy tych elementów sprawiają, że opowieść odbierana jest jako ciekawa, intrygująca, wciągająca, że angażuje naszą uwagę i emocje. Będziemy wspólnie ćwiczyć samodzielne wymyślanie postaci o określonych cechach, czy wydarzenia w zadanych okolicznościach. Ćwiczenia te pomogą nam świadomie konstruować opowieści, nadawać spontanicznemu opowiadaniu formę zrozumiałą i atrakcyjną dla odbiorcy. Na tym, i na kolejnych etapach naszych zajęć będziemy także dużo czytać opowieści stworzonych przez wybitnych autorów, aby podpatrzeć, jak ci najwięksi radzili sobie z budowaniem poszczególnych elementów.
Następnie uczestnicy poznają i przećwiczą zabiegi dodające fabule atrakcyjności, takie jak budowanie napięcia, tworzenie zwrotów akcji, ciekawe rozpoczęcie akcji (ekspozycja) i jej zakończenie. Tu będzie bardzo dużo pisania, zarówno na zajęciach, jak i w domu.
Kolejnym etapem naszych zajęć będzie przećwiczenie różnych konwencji opowiadań, co pozwoli uczestnikom świadomie wybrać sposób, w jaki chcą się wypowiadać. Będziemy więc pisali baśnie, opowiadania fantastyczne w odmianach fantasy i science-fiction, zabawne, zwariowane opowieści współczesne czy bajki ze zwierzętami, roślinami lub przedmiotami w roli głównej. Gdy już się nauczymy tworzyć w określonej konwencji, zobaczymy, że konwencje można także mieszać niemal dowolnie. Tu także będzie dużo czytania, pisania, rozmów.
I na koniec popracujemy nad czymś w rodzaju „pracy dyplomowej”, a więc każdy uczestnik napisze, z niewielką pomocą kolegów i prowadzącego, własne, staranne opowiadanie w wybranej konwencji i formie, początkowe opowiadanie z tomu, którego resztę stworzy już samodzielnie.
O organizatorze
SZTUKA JEST DLA WSZYSTKICH
Wierzymy, że każde dziecko rodzi się twórcą, a sztuka to nie tylko galerie obrazów i rzeźb za niedostępną barierką. Kontakt z różnymi dziedzinami sztuki i prowadzenie zajęć to nas okazja do kształtowania wielu kompetencji i umiejętności, rozwijania pasji, kreatywności i postawy twórczej. Naszą misją jest właśnie stworzenie warunków do obcowania ze sztuką, bezpiecznej przestrzeni dla wyrażania siebie, ekspresji twórczej, doświadczania i wreszcie nauki różnych technik artystycznych.
STWARZAMY PRZESTRZEŃ DO BYCIA SOBĄ
W Sztukarni każde dziecko może być sobą. Dbamy o ciepłą, swobodną i przyjazną atmosferę wspólnej pracy. Chcemy, by dzieci w bezpiecznych dla siebie warunkach mogły rozwijać swoje zdolności i zainteresowania, uczyć się nowych zagadnień. By mogły dać upust własnej wyobraźni, działać w swoim tempie, dokonując samodzielnych wyborów. Staramy się wypracowywać indywidualne rozwiązania, będąc w kontakcie zarówno z dzieckiem, jak i z rodzicami.
PIELĘGNUJEMY SZACUNEK DLA WOLNOŚCI TWÓRCZEJ
Wspieramy dzieci w ich naturalnym dążeniu do rozwoju pasji, zachęcamy do nowych eksperymentów, poszukiwania własnych ścieżek i rozwiązań artystycznych. Realizujemy program, ale jesteśmy otwarci na pomysły i propozycje dzieci. Sztukarnia to miejsce, w którym jest przestrzeń na własną inicjatywę dzieci. Zdarza się, że niektóre pomysły i prace porzucamy na rzecz innych. Wspólne poszukiwania są dla nas znacznie ważniejsze aniżeli efekt pracy warsztatowej.
WIERZYMY W EMPATYCZNYCH INSTRUKTORÓW I RÓWIEŚNICZY TUTORING
Rolą instruktora zajęć w Sztukarni jest bycie empatycznym towarzyszem, nauczycielem, który inspiruje i pomaga podejmować decyzje artystyczne. Robi to jednak, dając dzieciom możliwość stawiania sobie samodzielnych celów, własnych wyzwań. Rozwiązań artystycznych dylematów szukamy wspólnie, na poziomie pracy w grupie, ucząc się od siebie nawzajem.
PUNKTEM WYJŚCIA JEST DOŚWIADCZANIE
Sztukarnia jest miejscem, gdzie sztuką i rzemiosłem można się bawić. Opierając się właśnie na zabawie ze sztuką (zabawie, rozumianej jako naturalna aktywność dziecka) stwarzamy warunki, by dzieci mogły swobodnie i aktywnie próbować nowych technik, poznać nowe nurty i kierunki historii sztuki, zainspirować się ciekawymi postaciami.
Sztukarnia znajduje się na Mokotowie.
Harmonogram i cennik wybierając przycisk „Plan zajęć Sztukarnia”.
Opis zajęć
Charakterystyka zajęć
Dzieci lubią wymyślać i opowiadać historie, lubią także nadawać słowom i zdaniom kształt artystyczny, uporządkowany. Dlatego zajęcia twórczego pisania w Sztukarni dla dzieci zaczniemy od wzajemnego, możliwie spontanicznego opowiadania sobie historii; i takich wymyślonych, i takich, które wydarzyły się naprawdę. Będziemy zastanawiać się, które z opowiedzianych historii są bardziej ciekawe, a które mniej, i dlaczego jedne uznajemy za ciekawsze od innych. Będziemy także ćwiczyć zapisywanie swoich historii i zastanawiać się, dlaczego łatwiej się mówi, niż pisze. W kolejnych etapach zajęć skoncentrujemy się na elementach opowieści, zabiegach dodających fabule atrakcyjności, a także przećwiczymy praktycznie różne rodzaje opowiadań. Efektem końcowym zajęć będzie własne opowiadanie w wybranej konwencji i formie.
Program
Po pierwszej części dedykowanej historiom skupimy się na elementach opowieści: bohaterze głównym i pozostałych bohaterach, wydarzeniach, okolicznościach, miejscach akcji. Tu także będziemy zastanawiać się, jakie cechy tych elementów sprawiają, że opowieść odbierana jest jako ciekawa, intrygująca, wciągająca, że angażuje naszą uwagę i emocje. Będziemy wspólnie ćwiczyć samodzielne wymyślanie postaci o określonych cechach, czy wydarzenia w zadanych okolicznościach. Ćwiczenia te pomogą nam świadomie konstruować opowieści, nadawać spontanicznemu opowiadaniu formę zrozumiałą i atrakcyjną dla odbiorcy. Na tym, i na kolejnych etapach naszych zajęć będziemy także dużo czytać opowieści stworzonych przez wybitnych autorów, aby podpatrzeć, jak ci najwięksi radzili sobie z budowaniem poszczególnych elementów.
Następnie uczestnicy poznają i przećwiczą zabiegi dodające fabule atrakcyjności, takie jak budowanie napięcia, tworzenie zwrotów akcji, ciekawe rozpoczęcie akcji (ekspozycja) i jej zakończenie. Tu będzie bardzo dużo pisania, zarówno na zajęciach, jak i w domu.
Kolejnym etapem naszych zajęć będzie przećwiczenie różnych konwencji opowiadań, co pozwoli uczestnikom świadomie wybrać sposób, w jaki chcą się wypowiadać. Będziemy więc pisali baśnie, opowiadania fantastyczne w odmianach fantasy i science-fiction, zabawne, zwariowane opowieści współczesne czy bajki ze zwierzętami, roślinami lub przedmiotami w roli głównej. Gdy już się nauczymy tworzyć w określonej konwencji, zobaczymy, że konwencje można także mieszać niemal dowolnie. Tu także będzie dużo czytania, pisania, rozmów.
I na koniec popracujemy nad czymś w rodzaju „pracy dyplomowej”, a więc każdy uczestnik napisze, z niewielką pomocą kolegów i prowadzącego, własne, staranne opowiadanie w wybranej konwencji i formie, początkowe opowiadanie z tomu, którego resztę stworzy już samodzielnie.
O organizatorze
SZTUKA JEST DLA WSZYSTKICH
Wierzymy, że każde dziecko rodzi się twórcą, a sztuka to nie tylko galerie obrazów i rzeźb za niedostępną barierką. Kontakt z różnymi dziedzinami sztuki i prowadzenie zajęć to nas okazja do kształtowania wielu kompetencji i umiejętności, rozwijania pasji, kreatywności i postawy twórczej. Naszą misją jest właśnie stworzenie warunków do obcowania ze sztuką, bezpiecznej przestrzeni dla wyrażania siebie, ekspresji twórczej, doświadczania i wreszcie nauki różnych technik artystycznych.
STWARZAMY PRZESTRZEŃ DO BYCIA SOBĄ
W Sztukarni każde dziecko może być sobą. Dbamy o ciepłą, swobodną i przyjazną atmosferę wspólnej pracy. Chcemy, by dzieci w bezpiecznych dla siebie warunkach mogły rozwijać swoje zdolności i zainteresowania, uczyć się nowych zagadnień. By mogły dać upust własnej wyobraźni, działać w swoim tempie, dokonując samodzielnych wyborów. Staramy się wypracowywać indywidualne rozwiązania, będąc w kontakcie zarówno z dzieckiem, jak i z rodzicami.
PIELĘGNUJEMY SZACUNEK DLA WOLNOŚCI TWÓRCZEJ
Wspieramy dzieci w ich naturalnym dążeniu do rozwoju pasji, zachęcamy do nowych eksperymentów, poszukiwania własnych ścieżek i rozwiązań artystycznych. Realizujemy program, ale jesteśmy otwarci na pomysły i propozycje dzieci. Sztukarnia to miejsce, w którym jest przestrzeń na własną inicjatywę dzieci. Zdarza się, że niektóre pomysły i prace porzucamy na rzecz innych. Wspólne poszukiwania są dla nas znacznie ważniejsze aniżeli efekt pracy warsztatowej.
WIERZYMY W EMPATYCZNYCH INSTRUKTORÓW I RÓWIEŚNICZY TUTORING
Rolą instruktora zajęć w Sztukarni jest bycie empatycznym towarzyszem, nauczycielem, który inspiruje i pomaga podejmować decyzje artystyczne. Robi to jednak, dając dzieciom możliwość stawiania sobie samodzielnych celów, własnych wyzwań. Rozwiązań artystycznych dylematów szukamy wspólnie, na poziomie pracy w grupie, ucząc się od siebie nawzajem.
PUNKTEM WYJŚCIA JEST DOŚWIADCZANIE
Sztukarnia jest miejscem, gdzie sztuką i rzemiosłem można się bawić. Opierając się właśnie na zabawie ze sztuką (zabawie, rozumianej jako naturalna aktywność dziecka) stwarzamy warunki, by dzieci mogły swobodnie i aktywnie próbować nowych technik, poznać nowe nurty i kierunki historii sztuki, zainspirować się ciekawymi postaciami.
Sztukarnia znajduje się na Mokotowie.
Harmonogram i cennik wybierając przycisk „Plan zajęć Sztukarnia”.