Zajęcia dla dzieci Kurs twórczego pisania w Warszawie

edukacja

edukacja

Zajęcia dla dzieci Kurs twórczego pisania w Warszawie

Poniedziałek, 23.09.2019

Odolańska 60,

Warszawa

Mokotów

Kurs twórczego pisania

10 - 11 lat

17:00 - 18:00

25 marca - 31 marca

tydzień

Sztukarnia
25 marca - 31 marca

Cały dzień

25
Pn
poniedziałek
26
Wt
wtorek
27
Śr
środa
28
Cz
czwartek
29
Pt
piątek
30
So
sobota
31
Nd
niedziela
6:30 AM
7:00 AM
7:30 AM
8:00 AM
8:30 AM
9:00 AM
9:30 AM
10:00 AM
10:30 AM
11:00 AM
11:30 AM
12:00 PM
12:30 PM
1:00 PM
1:30 PM
2:00 PM
2:30 PM
3:00 PM
3:30 PM
4:00 PM
4:30 PM
5:00 PM
5:30 PM
6:00 PM
6:30 PM
7:00 PM
7:30 PM
8:00 PM
8:30 PM

Opis zajęć

Charakterystyka zajęć

Dzieci lubią wymyślać i opowiadać historie, lubią także nadawać słowom i zdaniom kształt artystyczny, uporządkowany. Dlatego zajęcia twórczego pisania w Sztukarni dla dzieci zaczniemy od wzajemnego, możliwie spontanicznego opowiadania sobie historii; i takich wymyślonych, i takich, które wydarzyły się naprawdę. Będziemy zastanawiać się, które z opowiedzianych historii są bardziej ciekawe, a które mniej, i dlaczego jedne uznajemy za ciekawsze od innych. Będziemy także ćwiczyć zapisywanie swoich historii i zastanawiać się, dlaczego łatwiej się mówi, niż pisze. W kolejnych etapach zajęć skoncentrujemy się na elementach opowieści, zabiegach dodających fabule atrakcyjności, a także przećwiczymy praktycznie różne rodzaje opowiadań. Efektem końcowym zajęć będzie własne opowiadanie w wybranej konwencji i formie.



Program 

Po pierwszej części dedykowanej historiom skupimy się na elementach opowieści: bohaterze głównym i pozostałych bohaterach, wydarzeniach, okolicznościach, miejscach akcji. Tu także będziemy zastanawiać się, jakie cechy tych elementów sprawiają, że opowieść odbierana jest jako ciekawa, intrygująca, wciągająca, że angażuje naszą uwagę i emocje. Będziemy wspólnie ćwiczyć samodzielne wymyślanie postaci o określonych cechach, czy wydarzenia w zadanych okolicznościach. Ćwiczenia te pomogą nam świadomie konstruować opowieści, nadawać spontanicznemu opowiadaniu formę zrozumiałą i atrakcyjną dla odbiorcy. Na tym, i na kolejnych etapach naszych zajęć będziemy także dużo czytać opowieści stworzonych przez wybitnych autorów, aby podpatrzeć, jak ci najwięksi radzili sobie z budowaniem poszczególnych elementów.

Następnie uczestnicy poznają i przećwiczą zabiegi dodające fabule atrakcyjności, takie jak budowanie napięcia, tworzenie zwrotów akcji, ciekawe rozpoczęcie akcji (ekspozycja) i jej zakończenie. Tu będzie bardzo dużo pisania, zarówno na zajęciach, jak i w domu.

Kolejnym etapem naszych zajęć będzie przećwiczenie różnych konwencji opowiadań, co pozwoli uczestnikom świadomie wybrać sposób, w jaki chcą się wypowiadać. Będziemy więc pisali baśnie, opowiadania fantastyczne w odmianach fantasy i science-fiction, zabawne, zwariowane opowieści współczesne czy bajki ze zwierzętami, roślinami lub przedmiotami w roli głównej. Gdy już się nauczymy tworzyć w określonej konwencji, zobaczymy, że konwencje można także mieszać niemal dowolnie. Tu także będzie dużo czytania, pisania, rozmów.

I na koniec popracujemy nad czymś w rodzaju „pracy dyplomowej”, a więc każdy uczestnik napisze, z niewielką pomocą kolegów i prowadzącego, własne, staranne opowiadanie w wybranej konwencji i formie, początkowe opowiadanie z tomu, którego resztę stworzy już samodzielnie.

O organizatorze

SZTUKA JEST DLA WSZYSTKICH


Wierzymy, że każde dziecko rodzi się twórcą, a sztuka to nie tylko galerie obrazów i rzeźb za niedostępną barierką. Kontakt z różnymi dziedzinami sztuki i prowadzenie zajęć to nas okazja do kształtowania wielu kompetencji i umiejętności, rozwijania pasji, kreatywności i postawy twórczej. Naszą misją jest właśnie stworzenie warunków do obcowania ze sztuką, bezpiecznej przestrzeni dla wyrażania siebie, ekspresji twórczej, doświadczania i wreszcie nauki różnych technik artystycznych.


STWARZAMY PRZESTRZEŃ DO BYCIA SOBĄ


W Sztukarni każde dziecko może być sobą. Dbamy o ciepłą, swobodną i przyjazną atmosferę wspólnej pracy. Chcemy, by dzieci w bezpiecznych dla siebie warunkach mogły rozwijać swoje zdolności i zainteresowania, uczyć się nowych zagadnień. By mogły dać upust własnej wyobraźni, działać w swoim tempie, dokonując samodzielnych wyborów. Staramy się wypracowywać indywidualne rozwiązania, będąc w kontakcie zarówno z dzieckiem, jak i z rodzicami.


PIELĘGNUJEMY SZACUNEK DLA WOLNOŚCI TWÓRCZEJ


Wspieramy dzieci w ich naturalnym dążeniu do rozwoju pasji, zachęcamy do nowych eksperymentów, poszukiwania własnych ścieżek i rozwiązań artystycznych. Realizujemy program, ale jesteśmy otwarci na pomysły i propozycje dzieci. Sztukarnia to miejsce, w którym jest przestrzeń na własną inicjatywę dzieci. Zdarza się, że niektóre pomysły i prace porzucamy na rzecz innych. Wspólne poszukiwania są dla nas znacznie ważniejsze aniżeli efekt pracy warsztatowej.


WIERZYMY W EMPATYCZNYCH INSTRUKTORÓW I RÓWIEŚNICZY TUTORING


Rolą instruktora zajęć w Sztukarni jest bycie empatycznym towarzyszem, nauczycielem, który inspiruje i pomaga podejmować decyzje artystyczne. Robi to jednak, dając dzieciom możliwość stawiania sobie samodzielnych celów, własnych wyzwań. Rozwiązań artystycznych dylematów szukamy wspólnie, na poziomie pracy w grupie, ucząc się od siebie nawzajem.


PUNKTEM WYJŚCIA JEST DOŚWIADCZANIE


Sztukarnia jest miejscem, gdzie sztuką i rzemiosłem można się bawić. Opierając się właśnie na zabawie ze sztuką (zabawie, rozumianej jako naturalna aktywność dziecka) stwarzamy warunki, by dzieci mogły swobodnie i aktywnie próbować nowych technik, poznać nowe nurty i kierunki historii sztuki, zainspirować się ciekawymi postaciami.


Sztukarnia znajduje się na Mokotowie.

Harmonogram i cennik wybierając przycisk „Plan zajęć Sztukarnia”.

Charakterystyka zajęć

Dzieci lubią wymyślać i opowiadać historie, lubią także nadawać słowom i zdaniom kształt artystyczny, uporządkowany. Dlatego zajęcia twórczego pisania w Sztukarni dla dzieci zaczniemy od wzajemnego, możliwie spontanicznego opowiadania sobie historii; i takich wymyślonych, i takich, które wydarzyły się naprawdę. Będziemy zastanawiać się, które z opowiedzianych historii są bardziej ciekawe, a które mniej, i dlaczego jedne uznajemy za ciekawsze od innych. Będziemy także ćwiczyć zapisywanie swoich historii i zastanawiać się, dlaczego łatwiej się mówi, niż pisze. W kolejnych etapach zajęć skoncentrujemy się na elementach opowieści, zabiegach dodających fabule atrakcyjności, a także przećwiczymy praktycznie różne rodzaje opowiadań. Efektem końcowym zajęć będzie własne opowiadanie w wybranej konwencji i formie.



Program 

Po pierwszej części dedykowanej historiom skupimy się na elementach opowieści: bohaterze głównym i pozostałych bohaterach, wydarzeniach, okolicznościach, miejscach akcji. Tu także będziemy zastanawiać się, jakie cechy tych elementów sprawiają, że opowieść odbierana jest jako ciekawa, intrygująca, wciągająca, że angażuje naszą uwagę i emocje. Będziemy wspólnie ćwiczyć samodzielne wymyślanie postaci o określonych cechach, czy wydarzenia w zadanych okolicznościach. Ćwiczenia te pomogą nam świadomie konstruować opowieści, nadawać spontanicznemu opowiadaniu formę zrozumiałą i atrakcyjną dla odbiorcy. Na tym, i na kolejnych etapach naszych zajęć będziemy także dużo czytać opowieści stworzonych przez wybitnych autorów, aby podpatrzeć, jak ci najwięksi radzili sobie z budowaniem poszczególnych elementów.

Następnie uczestnicy poznają i przećwiczą zabiegi dodające fabule atrakcyjności, takie jak budowanie napięcia, tworzenie zwrotów akcji, ciekawe rozpoczęcie akcji (ekspozycja) i jej zakończenie. Tu będzie bardzo dużo pisania, zarówno na zajęciach, jak i w domu.

Kolejnym etapem naszych zajęć będzie przećwiczenie różnych konwencji opowiadań, co pozwoli uczestnikom świadomie wybrać sposób, w jaki chcą się wypowiadać. Będziemy więc pisali baśnie, opowiadania fantastyczne w odmianach fantasy i science-fiction, zabawne, zwariowane opowieści współczesne czy bajki ze zwierzętami, roślinami lub przedmiotami w roli głównej. Gdy już się nauczymy tworzyć w określonej konwencji, zobaczymy, że konwencje można także mieszać niemal dowolnie. Tu także będzie dużo czytania, pisania, rozmów.

I na koniec popracujemy nad czymś w rodzaju „pracy dyplomowej”, a więc każdy uczestnik napisze, z niewielką pomocą kolegów i prowadzącego, własne, staranne opowiadanie w wybranej konwencji i formie, początkowe opowiadanie z tomu, którego resztę stworzy już samodzielnie.

SZTUKA JEST DLA WSZYSTKICH


Wierzymy, że każde dziecko rodzi się twórcą, a sztuka to nie tylko galerie obrazów i rzeźb za niedostępną barierką. Kontakt z różnymi dziedzinami sztuki i prowadzenie zajęć to nas okazja do kształtowania wielu kompetencji i umiejętności, rozwijania pasji, kreatywności i postawy twórczej. Naszą misją jest właśnie stworzenie warunków do obcowania ze sztuką, bezpiecznej przestrzeni dla wyrażania siebie, ekspresji twórczej, doświadczania i wreszcie nauki różnych technik artystycznych.


STWARZAMY PRZESTRZEŃ DO BYCIA SOBĄ


W Sztukarni każde dziecko może być sobą. Dbamy o ciepłą, swobodną i przyjazną atmosferę wspólnej pracy. Chcemy, by dzieci w bezpiecznych dla siebie warunkach mogły rozwijać swoje zdolności i zainteresowania, uczyć się nowych zagadnień. By mogły dać upust własnej wyobraźni, działać w swoim tempie, dokonując samodzielnych wyborów. Staramy się wypracowywać indywidualne rozwiązania, będąc w kontakcie zarówno z dzieckiem, jak i z rodzicami.


PIELĘGNUJEMY SZACUNEK DLA WOLNOŚCI TWÓRCZEJ


Wspieramy dzieci w ich naturalnym dążeniu do rozwoju pasji, zachęcamy do nowych eksperymentów, poszukiwania własnych ścieżek i rozwiązań artystycznych. Realizujemy program, ale jesteśmy otwarci na pomysły i propozycje dzieci. Sztukarnia to miejsce, w którym jest przestrzeń na własną inicjatywę dzieci. Zdarza się, że niektóre pomysły i prace porzucamy na rzecz innych. Wspólne poszukiwania są dla nas znacznie ważniejsze aniżeli efekt pracy warsztatowej.


WIERZYMY W EMPATYCZNYCH INSTRUKTORÓW I RÓWIEŚNICZY TUTORING


Rolą instruktora zajęć w Sztukarni jest bycie empatycznym towarzyszem, nauczycielem, który inspiruje i pomaga podejmować decyzje artystyczne. Robi to jednak, dając dzieciom możliwość stawiania sobie samodzielnych celów, własnych wyzwań. Rozwiązań artystycznych dylematów szukamy wspólnie, na poziomie pracy w grupie, ucząc się od siebie nawzajem.


PUNKTEM WYJŚCIA JEST DOŚWIADCZANIE


Sztukarnia jest miejscem, gdzie sztuką i rzemiosłem można się bawić. Opierając się właśnie na zabawie ze sztuką (zabawie, rozumianej jako naturalna aktywność dziecka) stwarzamy warunki, by dzieci mogły swobodnie i aktywnie próbować nowych technik, poznać nowe nurty i kierunki historii sztuki, zainspirować się ciekawymi postaciami.


Sztukarnia znajduje się na Mokotowie.

Harmonogram i cennik wybierając przycisk „Plan zajęć Sztukarnia”.

Sztukarnia

Sztukarnia


Do wykorzystania w ciągu 150 dni.

680.00 zł

1


BEZPŁATNIE zrezygnuj

do 23 września 15:00

logo firmy Kidos.pl
logo portalu facebook
Chcę otrzymywać informację o nowych zajęciach i promocjach
Współpraca z uczelniami