Zajęcia dla dzieci Półkolonie artystyczne ODKRYWCY SZTUKI w Warszawie

plastyka

Zajęcia dla dzieci Półkolonie artystyczne ODKRYWCY SZTUKI w Warszawie
Zajęcia dla dzieci Półkolonie artystyczne ODKRYWCY SZTUKI w Warszawie

plastyka

Zajęcia dla dzieci Półkolonie artystyczne ODKRYWCY SZTUKI w Warszawie

Środa, 13.07.2022

Al. Niepodległości 27,

Warszawa

Mokotów

Półkolonie artystyczne ODKRYWCY SZTUKI

7 - 11 lat

08:00 - 17:30

25 marca - 31 marca

tydzień

Sztukarnia
25 marca - 31 marca

Cały dzień

25
Pn
poniedziałek
26
Wt
wtorek
27
Śr
środa
28
Cz
czwartek
29
Pt
piątek
30
So
sobota
31
Nd
niedziela
6:30 AM
7:00 AM
7:30 AM
8:00 AM
8:30 AM
9:00 AM
9:30 AM
10:00 AM
10:30 AM
11:00 AM
11:30 AM
12:00 PM
12:30 PM
1:00 PM
1:30 PM
2:00 PM
2:30 PM
3:00 PM
3:30 PM
4:00 PM
4:30 PM
5:00 PM
5:30 PM
6:00 PM
6:30 PM
7:00 PM
7:30 PM
8:00 PM
8:30 PM

Opis zajęć

Półkolonie ODKRYWCY SZTUKI to propozycja półkolonii letnich adresowana do uczniów od 1 do 6 klasy szkoły podstawowej (minimalny rocznik urodzenia to 2016). Każdy dzień naszych półkolonii to nowa przygoda, dla której punktem wyjścia stanowić będą pozornie dobrze znane dziedziny artystyczne. 


Podczas półkolonii Artyści-Eksperymentatorzy zbadają możliwości trzech dedykowanych danemu turnusowi technik plastycznych oraz potencjał ich połączenia ze sobą. W zależności od tygodnia będzie to: #malarstwo #kolaż #guerilla art #street art #land art, #grafika albo #teatr #rysunek #rzeźba.


Każdy dzień wypełniony będzie zarówno pracami artystycznymi rozszerzającymi spojrzenie na daną technikę, jak i ćwiczeniami kreatywnymi rozszerzającymi myślenie o sztuce. W procesie twórczym nie zapomnimy o ciele. Dzieci będą miały okazję poruszać się, odprężyć i zrelaksować w trakcie warsztatów ruchowych.


Ostatni dzień półkolonii zwieńczy wystawa złożona z prac wykonanych przez dzieci podczas półkolonii i dokumentująca ich proces twórczy.


Każdego dnia powstaną prace, które złożą się ostatecznie na wspólną wystawę. Będzie je można zabrać ze sobą do domu w piątek o godz. 17.00 po zamknięciu danego turnusu półkolonii.


W Sztukarni wiemy, że od samego efektu ważniejszy jest proces twórczy, dlatego kładziemy nacisk przede wszystkim na to, czego dzieci mogą doświadczyć, co odkryć i czego się nauczyć. 


Zależy nam również na wspieraniu rozwoju kompetencji miękkich u dzieci, takich jak samodzielne myślenie, zdolność do współpracy, empatyczny kontakt z innymi, umiejętność wyrażania własnych opinii, decyzyjność, czy bronienie własnych poglądów oraz wartości.


CZEGO DZIECI NAUCZĄ SIĘ PODCZAS PÓŁKOLONII I JAK SPĘDZĄ CZAS? 


W trakcie 5 dni dzieci przyjrzą się 3 wybranym dla nich w danym tygodniu technikom artystycznym. Poznają artystów działających w tym nurcie. Wykonają ćwiczenia pomagające im zrozumieć to, jak myślą artyści, skąd wpadają na swoje niezwykłe pomysły, a także to jaki potencjał kryje się w danej dziedzinie artystycznej.


Ramowy plan zajęć w ciągu dnia:

8:00–9:00 czas na przekazanie dzieci pod opiekę prowadzących, animacja i integracja w miejscu zbiórki
9:00–10:00 warsztat twórczy
10:00–10:30 drugie śniadanie (przyniesione z domu) i odpoczynek
10:30–11:30 warsztat ruchowy
11:30-13:00 warsztat twórczy
13:00–13:45 obiad i odpoczynek
13:45–15:00 warsztat twórczy
15:00–15:30 podwieczorek i odpoczynek
15:30–16:30 warsztat twórczy
16:30–17:30 gry i zabawy, odbiór dzieci / wernisaż


Ramowy plan zajęć w tygodniu:

Poniedziałek: zabawy integracyjne i pobudzające kreatywność. Gra terenowa. Warsztat ruchowy. Dzieci oglądają prezentacje na temat twórczości artystów w danej dziedzinie oraz wykonują ćwiczenia plastyczne.
Wtorek: zabawy integracyjne i pobudzające kreatywność. Warsztat ruchowy. Dzieci oglądają prezentacje na temat twórczości artystów w danej dziedzinie oraz wykonują ćwiczenia plastyczne. Tworzenie prac plastycznych z danej dziedziny, szukanie połączeń między technikami.
Środa: zabawy integracyjne i pobudzające kreatywność. Warsztat ruchowy. Tworzenie prac plastycznych z danej dziedziny, szukanie połączeń między technikami.
Czwartek: zabawy integracyjne i pobudzające kreatywność. Warsztat ruchowy. Tworzenie prac plastycznych z danej dziedziny. Rozmowa o wystawie, szukanie znaczenia, jakie niosą za sobą wykonane przez dzieci prace, oprawa graficzna i zastanawianie się nad formą wystawienniczą wystawy.
Piątek: zabawy integracyjne i pobudzające kreatywność. Warsztat ruchowy. Tworzenie prac plastycznych z danej dziedziny. Rozmowa o wystawie. Montaż wystawy i przygotowanie do wernisażu.


Wyżywienie

Dzieci w ramach półkolonii mają zapewniony obiad wegetariański (zupa + drugie danie) oraz podwieczorek – z uwzględnieniem indywidualnych diet, alergii i nietolerancji pokarmowych. Po stronie rodziców pozostaje tylko przygotowanie drugiego śniadania.


Informacje dodatkowe

Podział dzieci na grupy nastąpi po zakończeniu zapisów. Kryterium będzie wiek i ewentualne preferencje uczestników.

Półkolonie rejestrowane są w Kuratorium Oświaty.

O organizatorze

SZTUKA JEST DLA WSZYSTKICH


Wierzymy, że każde dziecko rodzi się twórcą, a sztuka to nie tylko galerie obrazów i rzeźb za niedostępną barierką. Kontakt z różnymi dziedzinami sztuki i prowadzenie zajęć to nas okazja do kształtowania wielu kompetencji i umiejętności, rozwijania pasji, kreatywności i postawy twórczej. Naszą misją jest właśnie stworzenie warunków do obcowania ze sztuką, bezpiecznej przestrzeni dla wyrażania siebie, ekspresji twórczej, doświadczania i wreszcie nauki różnych technik artystycznych.


STWARZAMY PRZESTRZEŃ DO BYCIA SOBĄ


W Sztukarni każde dziecko może być sobą. Dbamy o ciepłą, swobodną i przyjazną atmosferę wspólnej pracy. Chcemy, by dzieci w bezpiecznych dla siebie warunkach mogły rozwijać swoje zdolności i zainteresowania, uczyć się nowych zagadnień. By mogły dać upust własnej wyobraźni, działać w swoim tempie, dokonując samodzielnych wyborów. Staramy się wypracowywać indywidualne rozwiązania, będąc w kontakcie zarówno z dzieckiem, jak i z rodzicami.


PIELĘGNUJEMY SZACUNEK DLA WOLNOŚCI TWÓRCZEJ


Wspieramy dzieci w ich naturalnym dążeniu do rozwoju pasji, zachęcamy do nowych eksperymentów, poszukiwania własnych ścieżek i rozwiązań artystycznych. Realizujemy program, ale jesteśmy otwarci na pomysły i propozycje dzieci. Sztukarnia to miejsce, w którym jest przestrzeń na własną inicjatywę dzieci. Zdarza się, że niektóre pomysły i prace porzucamy na rzecz innych. Wspólne poszukiwania są dla nas znacznie ważniejsze aniżeli efekt pracy warsztatowej.


WIERZYMY W EMPATYCZNYCH INSTRUKTORÓW I RÓWIEŚNICZY TUTORING


Rolą instruktora zajęć w Sztukarni jest bycie empatycznym towarzyszem, nauczycielem, który inspiruje i pomaga podejmować decyzje artystyczne. Robi to jednak, dając dzieciom możliwość stawiania sobie samodzielnych celów, własnych wyzwań. Rozwiązań artystycznych dylematów szukamy wspólnie, na poziomie pracy w grupie, ucząc się od siebie nawzajem.


PUNKTEM WYJŚCIA JEST DOŚWIADCZANIE


Sztukarnia jest miejscem, gdzie sztuką i rzemiosłem można się bawić. Opierając się właśnie na zabawie ze sztuką (zabawie, rozumianej jako naturalna aktywność dziecka) stwarzamy warunki, by dzieci mogły swobodnie i aktywnie próbować nowych technik, poznać nowe nurty i kierunki historii sztuki, zainspirować się ciekawymi postaciami.


Sztukarnia znajduje się na Mokotowie.

Harmonogram i cennik wybierając przycisk „Plan zajęć Sztukarnia”.

Półkolonie ODKRYWCY SZTUKI to propozycja półkolonii letnich adresowana do uczniów od 1 do 6 klasy szkoły podstawowej (minimalny rocznik urodzenia to 2016). Każdy dzień naszych półkolonii to nowa przygoda, dla której punktem wyjścia stanowić będą pozornie dobrze znane dziedziny artystyczne. 


Podczas półkolonii Artyści-Eksperymentatorzy zbadają możliwości trzech dedykowanych danemu turnusowi technik plastycznych oraz potencjał ich połączenia ze sobą. W zależności od tygodnia będzie to: #malarstwo #kolaż #guerilla art #street art #land art, #grafika albo #teatr #rysunek #rzeźba.


Każdy dzień wypełniony będzie zarówno pracami artystycznymi rozszerzającymi spojrzenie na daną technikę, jak i ćwiczeniami kreatywnymi rozszerzającymi myślenie o sztuce. W procesie twórczym nie zapomnimy o ciele. Dzieci będą miały okazję poruszać się, odprężyć i zrelaksować w trakcie warsztatów ruchowych.


Ostatni dzień półkolonii zwieńczy wystawa złożona z prac wykonanych przez dzieci podczas półkolonii i dokumentująca ich proces twórczy.


Każdego dnia powstaną prace, które złożą się ostatecznie na wspólną wystawę. Będzie je można zabrać ze sobą do domu w piątek o godz. 17.00 po zamknięciu danego turnusu półkolonii.


W Sztukarni wiemy, że od samego efektu ważniejszy jest proces twórczy, dlatego kładziemy nacisk przede wszystkim na to, czego dzieci mogą doświadczyć, co odkryć i czego się nauczyć. 


Zależy nam również na wspieraniu rozwoju kompetencji miękkich u dzieci, takich jak samodzielne myślenie, zdolność do współpracy, empatyczny kontakt z innymi, umiejętność wyrażania własnych opinii, decyzyjność, czy bronienie własnych poglądów oraz wartości.


CZEGO DZIECI NAUCZĄ SIĘ PODCZAS PÓŁKOLONII I JAK SPĘDZĄ CZAS? 


W trakcie 5 dni dzieci przyjrzą się 3 wybranym dla nich w danym tygodniu technikom artystycznym. Poznają artystów działających w tym nurcie. Wykonają ćwiczenia pomagające im zrozumieć to, jak myślą artyści, skąd wpadają na swoje niezwykłe pomysły, a także to jaki potencjał kryje się w danej dziedzinie artystycznej.


Ramowy plan zajęć w ciągu dnia:

8:00–9:00 czas na przekazanie dzieci pod opiekę prowadzących, animacja i integracja w miejscu zbiórki
9:00–10:00 warsztat twórczy
10:00–10:30 drugie śniadanie (przyniesione z domu) i odpoczynek
10:30–11:30 warsztat ruchowy
11:30-13:00 warsztat twórczy
13:00–13:45 obiad i odpoczynek
13:45–15:00 warsztat twórczy
15:00–15:30 podwieczorek i odpoczynek
15:30–16:30 warsztat twórczy
16:30–17:30 gry i zabawy, odbiór dzieci / wernisaż


Ramowy plan zajęć w tygodniu:

Poniedziałek: zabawy integracyjne i pobudzające kreatywność. Gra terenowa. Warsztat ruchowy. Dzieci oglądają prezentacje na temat twórczości artystów w danej dziedzinie oraz wykonują ćwiczenia plastyczne.
Wtorek: zabawy integracyjne i pobudzające kreatywność. Warsztat ruchowy. Dzieci oglądają prezentacje na temat twórczości artystów w danej dziedzinie oraz wykonują ćwiczenia plastyczne. Tworzenie prac plastycznych z danej dziedziny, szukanie połączeń między technikami.
Środa: zabawy integracyjne i pobudzające kreatywność. Warsztat ruchowy. Tworzenie prac plastycznych z danej dziedziny, szukanie połączeń między technikami.
Czwartek: zabawy integracyjne i pobudzające kreatywność. Warsztat ruchowy. Tworzenie prac plastycznych z danej dziedziny. Rozmowa o wystawie, szukanie znaczenia, jakie niosą za sobą wykonane przez dzieci prace, oprawa graficzna i zastanawianie się nad formą wystawienniczą wystawy.
Piątek: zabawy integracyjne i pobudzające kreatywność. Warsztat ruchowy. Tworzenie prac plastycznych z danej dziedziny. Rozmowa o wystawie. Montaż wystawy i przygotowanie do wernisażu.


Wyżywienie

Dzieci w ramach półkolonii mają zapewniony obiad wegetariański (zupa + drugie danie) oraz podwieczorek – z uwzględnieniem indywidualnych diet, alergii i nietolerancji pokarmowych. Po stronie rodziców pozostaje tylko przygotowanie drugiego śniadania.


Informacje dodatkowe

Podział dzieci na grupy nastąpi po zakończeniu zapisów. Kryterium będzie wiek i ewentualne preferencje uczestników.

Półkolonie rejestrowane są w Kuratorium Oświaty.

SZTUKA JEST DLA WSZYSTKICH


Wierzymy, że każde dziecko rodzi się twórcą, a sztuka to nie tylko galerie obrazów i rzeźb za niedostępną barierką. Kontakt z różnymi dziedzinami sztuki i prowadzenie zajęć to nas okazja do kształtowania wielu kompetencji i umiejętności, rozwijania pasji, kreatywności i postawy twórczej. Naszą misją jest właśnie stworzenie warunków do obcowania ze sztuką, bezpiecznej przestrzeni dla wyrażania siebie, ekspresji twórczej, doświadczania i wreszcie nauki różnych technik artystycznych.


STWARZAMY PRZESTRZEŃ DO BYCIA SOBĄ


W Sztukarni każde dziecko może być sobą. Dbamy o ciepłą, swobodną i przyjazną atmosferę wspólnej pracy. Chcemy, by dzieci w bezpiecznych dla siebie warunkach mogły rozwijać swoje zdolności i zainteresowania, uczyć się nowych zagadnień. By mogły dać upust własnej wyobraźni, działać w swoim tempie, dokonując samodzielnych wyborów. Staramy się wypracowywać indywidualne rozwiązania, będąc w kontakcie zarówno z dzieckiem, jak i z rodzicami.


PIELĘGNUJEMY SZACUNEK DLA WOLNOŚCI TWÓRCZEJ


Wspieramy dzieci w ich naturalnym dążeniu do rozwoju pasji, zachęcamy do nowych eksperymentów, poszukiwania własnych ścieżek i rozwiązań artystycznych. Realizujemy program, ale jesteśmy otwarci na pomysły i propozycje dzieci. Sztukarnia to miejsce, w którym jest przestrzeń na własną inicjatywę dzieci. Zdarza się, że niektóre pomysły i prace porzucamy na rzecz innych. Wspólne poszukiwania są dla nas znacznie ważniejsze aniżeli efekt pracy warsztatowej.


WIERZYMY W EMPATYCZNYCH INSTRUKTORÓW I RÓWIEŚNICZY TUTORING


Rolą instruktora zajęć w Sztukarni jest bycie empatycznym towarzyszem, nauczycielem, który inspiruje i pomaga podejmować decyzje artystyczne. Robi to jednak, dając dzieciom możliwość stawiania sobie samodzielnych celów, własnych wyzwań. Rozwiązań artystycznych dylematów szukamy wspólnie, na poziomie pracy w grupie, ucząc się od siebie nawzajem.


PUNKTEM WYJŚCIA JEST DOŚWIADCZANIE


Sztukarnia jest miejscem, gdzie sztuką i rzemiosłem można się bawić. Opierając się właśnie na zabawie ze sztuką (zabawie, rozumianej jako naturalna aktywność dziecka) stwarzamy warunki, by dzieci mogły swobodnie i aktywnie próbować nowych technik, poznać nowe nurty i kierunki historii sztuki, zainspirować się ciekawymi postaciami.


Sztukarnia znajduje się na Mokotowie.

Harmonogram i cennik wybierając przycisk „Plan zajęć Sztukarnia”.

Sztukarnia

Sztukarnia


Od 11 lipca do 15 lipca

830.00 zł

1


BEZPŁATNIE zrezygnuj

do 4 lipca 11:57

logo firmy Kidos.pl
logo portalu facebook
Chcę otrzymywać informację o nowych zajęciach i promocjach
Współpraca z uczelniami