Kidos
Organizatorzy
Profil Sztukarnia
Kurs eksperymentu artystycznego, klasy 1-3
plastyka
plastyka
Odolańska 60,
Warszawa
Mokotów
7 - 9 lat
Opis zajęć
Idea kursu eksperymentu artystycznego bierze się z wiary, że każde dziecko rodzi się twórcą, a sztuka to nie tylko tradycyjne obrazy i rzeźby. Kontakt z różnymi dziedzinami sztuki to okazja do kształtowania wielu kompetencji i umiejętności, rozwijania pasji, kreatywności oraz postawy twórczej. Dzięki warunkom sprzyjającym eksperymentowaniu, dziecko będzie miało możliwość wyrażenia siebie, swojej ekspresji twórczej, a także wypróbowania różnych technik artystycznych. Każdy dzień będzie nową przygodą, dla której punktem wyjścia staną się, pozornie, dobrze znane dziedziny artystyczne: malarstwo, rysunek, rzeźba, teatr, kolaż. Na zajęciach mały Uczestnik przekona się, że można podejść do wymienionych wyżej tematów także w niestandardowy, czasem zaskakujący sposób. Doświadczy pola możliwości, jakie tkwią w sztuce. Jednocześnie przekona się o tym, co tak bliskie wielu uznanym artystom, że sztuką można się po prostu bawić.
Program
- RZEŹBA - wspólne eksperymenty (interwencja, environment), zabawa skalą – rzeźba w mikroskali – inspiracja pracami Liliany Porter, rzeźba ruchoma – inspiracja pracami Alexandra Caldera.
- RYSUNEK – wspólne eksperymenty (rysowanie z zamkniętymi oczami, bez odrywania ręki itp.), zabawa skalą – rysowanie przy użyciu rzutnika – inspiracja malarstwem Agaty Kus, zabawa z ruchem – inspiracja twórczością Edwarda Krasińskiego.
- MALARSTWO – wspólne eksperymenty (ćwiczenie zmysłu dotyku i rozpoznawania przedmiotów, których się nie widzi), zabawa skalą – skupienie na detalu – inspiracja pracami Georgii O’Keeffe, zabawa z ruchem – inspiracja – action painting.
- KOLAŻ – wspólne eksperymenty (kolaż ze zdjęć), zabawa skalą – „przyklejany mural” – inspiracja twórczością Pablo Picassa, zabawa z ruchem – zabawy z przypadkiem – inspiracja twórczością Hansa Arpa.
- TEATR – wspólne eksperymenty (zabawy z rzutem kością), zabawa skalą – wykorzystywanie światła do tworzenia dynamicznych prac, zabawa z ruchem – teatr cieni – inspiracja twórczością Paula Klee.
Kolejność realizowanych zagadnień może ulec zmianie.
O organizatorze
SZTUKA JEST DLA WSZYSTKICH
Wierzymy, że każde dziecko rodzi się twórcą, a sztuka to nie tylko galerie obrazów i rzeźb za niedostępną barierką. Kontakt z różnymi dziedzinami sztuki i prowadzenie zajęć to nas okazja do kształtowania wielu kompetencji i umiejętności, rozwijania pasji, kreatywności i postawy twórczej. Naszą misją jest właśnie stworzenie warunków do obcowania ze sztuką, bezpiecznej przestrzeni dla wyrażania siebie, ekspresji twórczej, doświadczania i wreszcie nauki różnych technik artystycznych.
STWARZAMY PRZESTRZEŃ DO BYCIA SOBĄ
W Sztukarni każde dziecko może być sobą. Dbamy o ciepłą, swobodną i przyjazną atmosferę wspólnej pracy. Chcemy, by dzieci w bezpiecznych dla siebie warunkach mogły rozwijać swoje zdolności i zainteresowania, uczyć się nowych zagadnień. By mogły dać upust własnej wyobraźni, działać w swoim tempie, dokonując samodzielnych wyborów. Staramy się wypracowywać indywidualne rozwiązania, będąc w kontakcie zarówno z dzieckiem, jak i z rodzicami.
PIELĘGNUJEMY SZACUNEK DLA WOLNOŚCI TWÓRCZEJ
Wspieramy dzieci w ich naturalnym dążeniu do rozwoju pasji, zachęcamy do nowych eksperymentów, poszukiwania własnych ścieżek i rozwiązań artystycznych. Realizujemy program, ale jesteśmy otwarci na pomysły i propozycje dzieci. Sztukarnia to miejsce, w którym jest przestrzeń na własną inicjatywę dzieci. Zdarza się, że niektóre pomysły i prace porzucamy na rzecz innych. Wspólne poszukiwania są dla nas znacznie ważniejsze aniżeli efekt pracy warsztatowej.
WIERZYMY W EMPATYCZNYCH INSTRUKTORÓW I RÓWIEŚNICZY TUTORING
Rolą instruktora zajęć w Sztukarni jest bycie empatycznym towarzyszem, nauczycielem, który inspiruje i pomaga podejmować decyzje artystyczne. Robi to jednak, dając dzieciom możliwość stawiania sobie samodzielnych celów, własnych wyzwań. Rozwiązań artystycznych dylematów szukamy wspólnie, na poziomie pracy w grupie, ucząc się od siebie nawzajem.
PUNKTEM WYJŚCIA JEST DOŚWIADCZANIE
Sztukarnia jest miejscem, gdzie sztuką i rzemiosłem można się bawić. Opierając się właśnie na zabawie ze sztuką (zabawie, rozumianej jako naturalna aktywność dziecka) stwarzamy warunki, by dzieci mogły swobodnie i aktywnie próbować nowych technik, poznać nowe nurty i kierunki historii sztuki, zainspirować się ciekawymi postaciami.
Sztukarnia znajduje się na Mokotowie.
Harmonogram i cennik wybierając przycisk „Plan zajęć Sztukarnia”.
Opis zajęć
Idea kursu eksperymentu artystycznego bierze się z wiary, że każde dziecko rodzi się twórcą, a sztuka to nie tylko tradycyjne obrazy i rzeźby. Kontakt z różnymi dziedzinami sztuki to okazja do kształtowania wielu kompetencji i umiejętności, rozwijania pasji, kreatywności oraz postawy twórczej. Dzięki warunkom sprzyjającym eksperymentowaniu, dziecko będzie miało możliwość wyrażenia siebie, swojej ekspresji twórczej, a także wypróbowania różnych technik artystycznych. Każdy dzień będzie nową przygodą, dla której punktem wyjścia staną się, pozornie, dobrze znane dziedziny artystyczne: malarstwo, rysunek, rzeźba, teatr, kolaż. Na zajęciach mały Uczestnik przekona się, że można podejść do wymienionych wyżej tematów także w niestandardowy, czasem zaskakujący sposób. Doświadczy pola możliwości, jakie tkwią w sztuce. Jednocześnie przekona się o tym, co tak bliskie wielu uznanym artystom, że sztuką można się po prostu bawić.
Program
- RZEŹBA - wspólne eksperymenty (interwencja, environment), zabawa skalą – rzeźba w mikroskali – inspiracja pracami Liliany Porter, rzeźba ruchoma – inspiracja pracami Alexandra Caldera.
- RYSUNEK – wspólne eksperymenty (rysowanie z zamkniętymi oczami, bez odrywania ręki itp.), zabawa skalą – rysowanie przy użyciu rzutnika – inspiracja malarstwem Agaty Kus, zabawa z ruchem – inspiracja twórczością Edwarda Krasińskiego.
- MALARSTWO – wspólne eksperymenty (ćwiczenie zmysłu dotyku i rozpoznawania przedmiotów, których się nie widzi), zabawa skalą – skupienie na detalu – inspiracja pracami Georgii O’Keeffe, zabawa z ruchem – inspiracja – action painting.
- KOLAŻ – wspólne eksperymenty (kolaż ze zdjęć), zabawa skalą – „przyklejany mural” – inspiracja twórczością Pablo Picassa, zabawa z ruchem – zabawy z przypadkiem – inspiracja twórczością Hansa Arpa.
- TEATR – wspólne eksperymenty (zabawy z rzutem kością), zabawa skalą – wykorzystywanie światła do tworzenia dynamicznych prac, zabawa z ruchem – teatr cieni – inspiracja twórczością Paula Klee.
Kolejność realizowanych zagadnień może ulec zmianie.
O prowadzącym
Weronika Żurowska
O organizatorze
SZTUKA JEST DLA WSZYSTKICH
Wierzymy, że każde dziecko rodzi się twórcą, a sztuka to nie tylko galerie obrazów i rzeźb za niedostępną barierką. Kontakt z różnymi dziedzinami sztuki i prowadzenie zajęć to nas okazja do kształtowania wielu kompetencji i umiejętności, rozwijania pasji, kreatywności i postawy twórczej. Naszą misją jest właśnie stworzenie warunków do obcowania ze sztuką, bezpiecznej przestrzeni dla wyrażania siebie, ekspresji twórczej, doświadczania i wreszcie nauki różnych technik artystycznych.
STWARZAMY PRZESTRZEŃ DO BYCIA SOBĄ
W Sztukarni każde dziecko może być sobą. Dbamy o ciepłą, swobodną i przyjazną atmosferę wspólnej pracy. Chcemy, by dzieci w bezpiecznych dla siebie warunkach mogły rozwijać swoje zdolności i zainteresowania, uczyć się nowych zagadnień. By mogły dać upust własnej wyobraźni, działać w swoim tempie, dokonując samodzielnych wyborów. Staramy się wypracowywać indywidualne rozwiązania, będąc w kontakcie zarówno z dzieckiem, jak i z rodzicami.
PIELĘGNUJEMY SZACUNEK DLA WOLNOŚCI TWÓRCZEJ
Wspieramy dzieci w ich naturalnym dążeniu do rozwoju pasji, zachęcamy do nowych eksperymentów, poszukiwania własnych ścieżek i rozwiązań artystycznych. Realizujemy program, ale jesteśmy otwarci na pomysły i propozycje dzieci. Sztukarnia to miejsce, w którym jest przestrzeń na własną inicjatywę dzieci. Zdarza się, że niektóre pomysły i prace porzucamy na rzecz innych. Wspólne poszukiwania są dla nas znacznie ważniejsze aniżeli efekt pracy warsztatowej.
WIERZYMY W EMPATYCZNYCH INSTRUKTORÓW I RÓWIEŚNICZY TUTORING
Rolą instruktora zajęć w Sztukarni jest bycie empatycznym towarzyszem, nauczycielem, który inspiruje i pomaga podejmować decyzje artystyczne. Robi to jednak, dając dzieciom możliwość stawiania sobie samodzielnych celów, własnych wyzwań. Rozwiązań artystycznych dylematów szukamy wspólnie, na poziomie pracy w grupie, ucząc się od siebie nawzajem.
PUNKTEM WYJŚCIA JEST DOŚWIADCZANIE
Sztukarnia jest miejscem, gdzie sztuką i rzemiosłem można się bawić. Opierając się właśnie na zabawie ze sztuką (zabawie, rozumianej jako naturalna aktywność dziecka) stwarzamy warunki, by dzieci mogły swobodnie i aktywnie próbować nowych technik, poznać nowe nurty i kierunki historii sztuki, zainspirować się ciekawymi postaciami.
Sztukarnia znajduje się na Mokotowie.
Harmonogram i cennik wybierając przycisk „Plan zajęć Sztukarnia”.
Sprawdź inne terminy
Plan zajęć SZTUKARNIA
Cały dzień
29
| 30
| 1
| 2
| 3
| 4
| 5
|
Opis zajęć
Idea kursu eksperymentu artystycznego bierze się z wiary, że każde dziecko rodzi się twórcą, a sztuka to nie tylko tradycyjne obrazy i rzeźby. Kontakt z różnymi dziedzinami sztuki to okazja do kształtowania wielu kompetencji i umiejętności, rozwijania pasji, kreatywności oraz postawy twórczej. Dzięki warunkom sprzyjającym eksperymentowaniu, dziecko będzie miało możliwość wyrażenia siebie, swojej ekspresji twórczej, a także wypróbowania różnych technik artystycznych. Każdy dzień będzie nową przygodą, dla której punktem wyjścia staną się, pozornie, dobrze znane dziedziny artystyczne: malarstwo, rysunek, rzeźba, teatr, kolaż. Na zajęciach mały Uczestnik przekona się, że można podejść do wymienionych wyżej tematów także w niestandardowy, czasem zaskakujący sposób. Doświadczy pola możliwości, jakie tkwią w sztuce. Jednocześnie przekona się o tym, co tak bliskie wielu uznanym artystom, że sztuką można się po prostu bawić.
Program
- RZEŹBA - wspólne eksperymenty (interwencja, environment), zabawa skalą – rzeźba w mikroskali – inspiracja pracami Liliany Porter, rzeźba ruchoma – inspiracja pracami Alexandra Caldera.
- RYSUNEK – wspólne eksperymenty (rysowanie z zamkniętymi oczami, bez odrywania ręki itp.), zabawa skalą – rysowanie przy użyciu rzutnika – inspiracja malarstwem Agaty Kus, zabawa z ruchem – inspiracja twórczością Edwarda Krasińskiego.
- MALARSTWO – wspólne eksperymenty (ćwiczenie zmysłu dotyku i rozpoznawania przedmiotów, których się nie widzi), zabawa skalą – skupienie na detalu – inspiracja pracami Georgii O’Keeffe, zabawa z ruchem – inspiracja – action painting.
- KOLAŻ – wspólne eksperymenty (kolaż ze zdjęć), zabawa skalą – „przyklejany mural” – inspiracja twórczością Pablo Picassa, zabawa z ruchem – zabawy z przypadkiem – inspiracja twórczością Hansa Arpa.
- TEATR – wspólne eksperymenty (zabawy z rzutem kością), zabawa skalą – wykorzystywanie światła do tworzenia dynamicznych prac, zabawa z ruchem – teatr cieni – inspiracja twórczością Paula Klee.
Kolejność realizowanych zagadnień może ulec zmianie.
O organizatorze
SZTUKA JEST DLA WSZYSTKICH
Wierzymy, że każde dziecko rodzi się twórcą, a sztuka to nie tylko galerie obrazów i rzeźb za niedostępną barierką. Kontakt z różnymi dziedzinami sztuki i prowadzenie zajęć to nas okazja do kształtowania wielu kompetencji i umiejętności, rozwijania pasji, kreatywności i postawy twórczej. Naszą misją jest właśnie stworzenie warunków do obcowania ze sztuką, bezpiecznej przestrzeni dla wyrażania siebie, ekspresji twórczej, doświadczania i wreszcie nauki różnych technik artystycznych.
STWARZAMY PRZESTRZEŃ DO BYCIA SOBĄ
W Sztukarni każde dziecko może być sobą. Dbamy o ciepłą, swobodną i przyjazną atmosferę wspólnej pracy. Chcemy, by dzieci w bezpiecznych dla siebie warunkach mogły rozwijać swoje zdolności i zainteresowania, uczyć się nowych zagadnień. By mogły dać upust własnej wyobraźni, działać w swoim tempie, dokonując samodzielnych wyborów. Staramy się wypracowywać indywidualne rozwiązania, będąc w kontakcie zarówno z dzieckiem, jak i z rodzicami.
PIELĘGNUJEMY SZACUNEK DLA WOLNOŚCI TWÓRCZEJ
Wspieramy dzieci w ich naturalnym dążeniu do rozwoju pasji, zachęcamy do nowych eksperymentów, poszukiwania własnych ścieżek i rozwiązań artystycznych. Realizujemy program, ale jesteśmy otwarci na pomysły i propozycje dzieci. Sztukarnia to miejsce, w którym jest przestrzeń na własną inicjatywę dzieci. Zdarza się, że niektóre pomysły i prace porzucamy na rzecz innych. Wspólne poszukiwania są dla nas znacznie ważniejsze aniżeli efekt pracy warsztatowej.
WIERZYMY W EMPATYCZNYCH INSTRUKTORÓW I RÓWIEŚNICZY TUTORING
Rolą instruktora zajęć w Sztukarni jest bycie empatycznym towarzyszem, nauczycielem, który inspiruje i pomaga podejmować decyzje artystyczne. Robi to jednak, dając dzieciom możliwość stawiania sobie samodzielnych celów, własnych wyzwań. Rozwiązań artystycznych dylematów szukamy wspólnie, na poziomie pracy w grupie, ucząc się od siebie nawzajem.
PUNKTEM WYJŚCIA JEST DOŚWIADCZANIE
Sztukarnia jest miejscem, gdzie sztuką i rzemiosłem można się bawić. Opierając się właśnie na zabawie ze sztuką (zabawie, rozumianej jako naturalna aktywność dziecka) stwarzamy warunki, by dzieci mogły swobodnie i aktywnie próbować nowych technik, poznać nowe nurty i kierunki historii sztuki, zainspirować się ciekawymi postaciami.
Sztukarnia znajduje się na Mokotowie.
Harmonogram i cennik wybierając przycisk „Plan zajęć Sztukarnia”.
Opis zajęć
Idea kursu eksperymentu artystycznego bierze się z wiary, że każde dziecko rodzi się twórcą, a sztuka to nie tylko tradycyjne obrazy i rzeźby. Kontakt z różnymi dziedzinami sztuki to okazja do kształtowania wielu kompetencji i umiejętności, rozwijania pasji, kreatywności oraz postawy twórczej. Dzięki warunkom sprzyjającym eksperymentowaniu, dziecko będzie miało możliwość wyrażenia siebie, swojej ekspresji twórczej, a także wypróbowania różnych technik artystycznych. Każdy dzień będzie nową przygodą, dla której punktem wyjścia staną się, pozornie, dobrze znane dziedziny artystyczne: malarstwo, rysunek, rzeźba, teatr, kolaż. Na zajęciach mały Uczestnik przekona się, że można podejść do wymienionych wyżej tematów także w niestandardowy, czasem zaskakujący sposób. Doświadczy pola możliwości, jakie tkwią w sztuce. Jednocześnie przekona się o tym, co tak bliskie wielu uznanym artystom, że sztuką można się po prostu bawić.
Program
- RZEŹBA - wspólne eksperymenty (interwencja, environment), zabawa skalą – rzeźba w mikroskali – inspiracja pracami Liliany Porter, rzeźba ruchoma – inspiracja pracami Alexandra Caldera.
- RYSUNEK – wspólne eksperymenty (rysowanie z zamkniętymi oczami, bez odrywania ręki itp.), zabawa skalą – rysowanie przy użyciu rzutnika – inspiracja malarstwem Agaty Kus, zabawa z ruchem – inspiracja twórczością Edwarda Krasińskiego.
- MALARSTWO – wspólne eksperymenty (ćwiczenie zmysłu dotyku i rozpoznawania przedmiotów, których się nie widzi), zabawa skalą – skupienie na detalu – inspiracja pracami Georgii O’Keeffe, zabawa z ruchem – inspiracja – action painting.
- KOLAŻ – wspólne eksperymenty (kolaż ze zdjęć), zabawa skalą – „przyklejany mural” – inspiracja twórczością Pablo Picassa, zabawa z ruchem – zabawy z przypadkiem – inspiracja twórczością Hansa Arpa.
- TEATR – wspólne eksperymenty (zabawy z rzutem kością), zabawa skalą – wykorzystywanie światła do tworzenia dynamicznych prac, zabawa z ruchem – teatr cieni – inspiracja twórczością Paula Klee.
Kolejność realizowanych zagadnień może ulec zmianie.
O prowadzącym
Weronika Żurowska
O organizatorze
SZTUKA JEST DLA WSZYSTKICH
Wierzymy, że każde dziecko rodzi się twórcą, a sztuka to nie tylko galerie obrazów i rzeźb za niedostępną barierką. Kontakt z różnymi dziedzinami sztuki i prowadzenie zajęć to nas okazja do kształtowania wielu kompetencji i umiejętności, rozwijania pasji, kreatywności i postawy twórczej. Naszą misją jest właśnie stworzenie warunków do obcowania ze sztuką, bezpiecznej przestrzeni dla wyrażania siebie, ekspresji twórczej, doświadczania i wreszcie nauki różnych technik artystycznych.
STWARZAMY PRZESTRZEŃ DO BYCIA SOBĄ
W Sztukarni każde dziecko może być sobą. Dbamy o ciepłą, swobodną i przyjazną atmosferę wspólnej pracy. Chcemy, by dzieci w bezpiecznych dla siebie warunkach mogły rozwijać swoje zdolności i zainteresowania, uczyć się nowych zagadnień. By mogły dać upust własnej wyobraźni, działać w swoim tempie, dokonując samodzielnych wyborów. Staramy się wypracowywać indywidualne rozwiązania, będąc w kontakcie zarówno z dzieckiem, jak i z rodzicami.
PIELĘGNUJEMY SZACUNEK DLA WOLNOŚCI TWÓRCZEJ
Wspieramy dzieci w ich naturalnym dążeniu do rozwoju pasji, zachęcamy do nowych eksperymentów, poszukiwania własnych ścieżek i rozwiązań artystycznych. Realizujemy program, ale jesteśmy otwarci na pomysły i propozycje dzieci. Sztukarnia to miejsce, w którym jest przestrzeń na własną inicjatywę dzieci. Zdarza się, że niektóre pomysły i prace porzucamy na rzecz innych. Wspólne poszukiwania są dla nas znacznie ważniejsze aniżeli efekt pracy warsztatowej.
WIERZYMY W EMPATYCZNYCH INSTRUKTORÓW I RÓWIEŚNICZY TUTORING
Rolą instruktora zajęć w Sztukarni jest bycie empatycznym towarzyszem, nauczycielem, który inspiruje i pomaga podejmować decyzje artystyczne. Robi to jednak, dając dzieciom możliwość stawiania sobie samodzielnych celów, własnych wyzwań. Rozwiązań artystycznych dylematów szukamy wspólnie, na poziomie pracy w grupie, ucząc się od siebie nawzajem.
PUNKTEM WYJŚCIA JEST DOŚWIADCZANIE
Sztukarnia jest miejscem, gdzie sztuką i rzemiosłem można się bawić. Opierając się właśnie na zabawie ze sztuką (zabawie, rozumianej jako naturalna aktywność dziecka) stwarzamy warunki, by dzieci mogły swobodnie i aktywnie próbować nowych technik, poznać nowe nurty i kierunki historii sztuki, zainspirować się ciekawymi postaciami.
Sztukarnia znajduje się na Mokotowie.
Harmonogram i cennik wybierając przycisk „Plan zajęć Sztukarnia”.