Kidos
Organizatorzy
Profil Sztukarnia
Kurs twórczego pisania dla dzieci (klasy 4-6)
edukacja
edukacja
Odolańska 60,
Warszawa
Mokotów
10 - 11 lat
Opis zajęć
Kurs twórczego pisania to zajęcia adresowane do wszystkich dzieci, które lubią wymyślać i opowiadać historie, lubią także nadawać słowom i zdaniom kształt artystyczny, uporządkowany. Cykl warsztatów rozpocznie wzajemne, możliwie spontaniczne opowiadanie sobie historii; i takich wymyślonych, i takich, które wydarzyły się naprawdę. Młodzi kursanci poszukają odpowiedzi na pytania co sprawia, że jedne z historii uznajemy za ciekawsze od innych oraz dlaczego łatwiej mówi się niż pisze. W kolejnych etapach zajęć skoncentrują się na elementach opowieści, zabiegach dodających fabule atrakcyjności, a także samodzielnie skonstruują różne rodzaje opowiadań. Działania praktyczne będzie wspierać lektura opowieści stworzonych przez wybitnych autorów. Efektem końcowym zajęć będzie własne opowiadanie w wybranej konwencji i formie.
Zajęcia odbywają się za pośrednictwem platformy Skype. Po opłaceniu zajęć przesłane zostaną dane techniczne połączenia.
Program
1. Historie - dlaczego łatwiej mówi się niż pisze
2. Podstawowe elementy opowieści: główny bohater i inni bohaterowie, wydarzenia, okoliczności, miejsce akcji // Jakie cechy tych elementów sprawiają, że opowieść odbierana jest jako ciekawa, intrygująca, wciągająca, angażująca naszą uwagę i emocje.
3. Podstawy świadomego konstruowania opowieści : samodzielne wymyślanie postaci o określonych cechach czy wydarzenia w zadanych okolicznościach. // Jak nadać spontanicznemu opowiadaniu formę zrozumiałą i atrakcyjną dla odbiorcy
4. Budowanie napięcia, tworzenie zwrotów akcji, ciekawe rozpoczęcie akcji (ekspozycja) i jej zakończenie, czyli jak dodać fabule atrakcyjności
5. Różne konwencje opowiadań - poszukiwanie własnego sposobu wypowiadania się
6. Eksperymenty pisarskie - wprawki w pisaniu baśni, opowiadania fantastycznego w odmianach fantasy i science-fiction, zabawnych opowieści współczesnych czy bajek ze zwierzętami, roślinami lub przedmiotami w roli głównej.
7. Eksperymenty pisarskie - mieszanie konwencji
8. „Praca dyplomowa” - każdy uczestnik z niewielką pomocą kolegów i prowadzącego, stworzy własne, staranne opowiadanie w wybranej konwencji i formie, początkowe opowiadanie z tomu, którego resztę stworzy już samodzielnie.
Prowadzący
Jarosław Górski-absolwent Polonistyki UW, dziennikarz, popularyzator humanistyki, autor książek (m.in. eseistycznej książki „Męska rzecz” o wzorcach i obrazach męskości w literaturze i powieści „Wersje”) oraz autor i współautor książek popularnonaukowych dla dorosłych i dla dzieci z dziedziny historii, historii kultury, sztuki i nauki. Obecnie przygotowuje książkę o archetypowych i literackich wyobrażeniach dziecka. Stale pisuje eseje, felietony, reportaże o literaturze i czytelnictwie, sztuce, życiu kulturalnym i społecznym, a także popularne artykuły z zakresu psychologii i sztuki życia. Jest stałym współpracownikiem m.in. magazynów „Obywatel”, „Magazyn Literacki Książki”, „Stolica”, „Euro-Styl”. Od wielu lat w różnych ośrodkach całej Polski prowadzi zajęcia cykliczne oraz wykłady popularyzujące polską kulturę i humanistykę.
Kurs trwa od 12 września do 6 lutego z wyłączeniem 26.12.202.
Pełny kurs obejmuje 21 spotkań x 1h, ale jest możliwość dołączenia w trakcie kursu. Cena prezentowana jest już pomniejszona o zajęcia, które się odbyły.
O organizatorze
SZTUKA JEST DLA WSZYSTKICH
Wierzymy, że każde dziecko rodzi się twórcą, a sztuka to nie tylko galerie obrazów i rzeźb za niedostępną barierką. Kontakt z różnymi dziedzinami sztuki i prowadzenie zajęć to nas okazja do kształtowania wielu kompetencji i umiejętności, rozwijania pasji, kreatywności i postawy twórczej. Naszą misją jest właśnie stworzenie warunków do obcowania ze sztuką, bezpiecznej przestrzeni dla wyrażania siebie, ekspresji twórczej, doświadczania i wreszcie nauki różnych technik artystycznych.
STWARZAMY PRZESTRZEŃ DO BYCIA SOBĄ
W Sztukarni każde dziecko może być sobą. Dbamy o ciepłą, swobodną i przyjazną atmosferę wspólnej pracy. Chcemy, by dzieci w bezpiecznych dla siebie warunkach mogły rozwijać swoje zdolności i zainteresowania, uczyć się nowych zagadnień. By mogły dać upust własnej wyobraźni, działać w swoim tempie, dokonując samodzielnych wyborów. Staramy się wypracowywać indywidualne rozwiązania, będąc w kontakcie zarówno z dzieckiem, jak i z rodzicami.
PIELĘGNUJEMY SZACUNEK DLA WOLNOŚCI TWÓRCZEJ
Wspieramy dzieci w ich naturalnym dążeniu do rozwoju pasji, zachęcamy do nowych eksperymentów, poszukiwania własnych ścieżek i rozwiązań artystycznych. Realizujemy program, ale jesteśmy otwarci na pomysły i propozycje dzieci. Sztukarnia to miejsce, w którym jest przestrzeń na własną inicjatywę dzieci. Zdarza się, że niektóre pomysły i prace porzucamy na rzecz innych. Wspólne poszukiwania są dla nas znacznie ważniejsze aniżeli efekt pracy warsztatowej.
WIERZYMY W EMPATYCZNYCH INSTRUKTORÓW I RÓWIEŚNICZY TUTORING
Rolą instruktora zajęć w Sztukarni jest bycie empatycznym towarzyszem, nauczycielem, który inspiruje i pomaga podejmować decyzje artystyczne. Robi to jednak, dając dzieciom możliwość stawiania sobie samodzielnych celów, własnych wyzwań. Rozwiązań artystycznych dylematów szukamy wspólnie, na poziomie pracy w grupie, ucząc się od siebie nawzajem.
PUNKTEM WYJŚCIA JEST DOŚWIADCZANIE
Sztukarnia jest miejscem, gdzie sztuką i rzemiosłem można się bawić. Opierając się właśnie na zabawie ze sztuką (zabawie, rozumianej jako naturalna aktywność dziecka) stwarzamy warunki, by dzieci mogły swobodnie i aktywnie próbować nowych technik, poznać nowe nurty i kierunki historii sztuki, zainspirować się ciekawymi postaciami.
Sztukarnia znajduje się na Mokotowie.
Harmonogram i cennik wybierając przycisk „Plan zajęć Sztukarnia”.
Opis zajęć
Kurs twórczego pisania to zajęcia adresowane do wszystkich dzieci, które lubią wymyślać i opowiadać historie, lubią także nadawać słowom i zdaniom kształt artystyczny, uporządkowany. Cykl warsztatów rozpocznie wzajemne, możliwie spontaniczne opowiadanie sobie historii; i takich wymyślonych, i takich, które wydarzyły się naprawdę. Młodzi kursanci poszukają odpowiedzi na pytania co sprawia, że jedne z historii uznajemy za ciekawsze od innych oraz dlaczego łatwiej mówi się niż pisze. W kolejnych etapach zajęć skoncentrują się na elementach opowieści, zabiegach dodających fabule atrakcyjności, a także samodzielnie skonstruują różne rodzaje opowiadań. Działania praktyczne będzie wspierać lektura opowieści stworzonych przez wybitnych autorów. Efektem końcowym zajęć będzie własne opowiadanie w wybranej konwencji i formie.
Zajęcia odbywają się za pośrednictwem platformy Skype. Po opłaceniu zajęć przesłane zostaną dane techniczne połączenia.
Program
1. Historie - dlaczego łatwiej mówi się niż pisze
2. Podstawowe elementy opowieści: główny bohater i inni bohaterowie, wydarzenia, okoliczności, miejsce akcji // Jakie cechy tych elementów sprawiają, że opowieść odbierana jest jako ciekawa, intrygująca, wciągająca, angażująca naszą uwagę i emocje.
3. Podstawy świadomego konstruowania opowieści : samodzielne wymyślanie postaci o określonych cechach czy wydarzenia w zadanych okolicznościach. // Jak nadać spontanicznemu opowiadaniu formę zrozumiałą i atrakcyjną dla odbiorcy
4. Budowanie napięcia, tworzenie zwrotów akcji, ciekawe rozpoczęcie akcji (ekspozycja) i jej zakończenie, czyli jak dodać fabule atrakcyjności
5. Różne konwencje opowiadań - poszukiwanie własnego sposobu wypowiadania się
6. Eksperymenty pisarskie - wprawki w pisaniu baśni, opowiadania fantastycznego w odmianach fantasy i science-fiction, zabawnych opowieści współczesnych czy bajek ze zwierzętami, roślinami lub przedmiotami w roli głównej.
7. Eksperymenty pisarskie - mieszanie konwencji
8. „Praca dyplomowa” - każdy uczestnik z niewielką pomocą kolegów i prowadzącego, stworzy własne, staranne opowiadanie w wybranej konwencji i formie, początkowe opowiadanie z tomu, którego resztę stworzy już samodzielnie.
Prowadzący
Jarosław Górski-absolwent Polonistyki UW, dziennikarz, popularyzator humanistyki, autor książek (m.in. eseistycznej książki „Męska rzecz” o wzorcach i obrazach męskości w literaturze i powieści „Wersje”) oraz autor i współautor książek popularnonaukowych dla dorosłych i dla dzieci z dziedziny historii, historii kultury, sztuki i nauki. Obecnie przygotowuje książkę o archetypowych i literackich wyobrażeniach dziecka. Stale pisuje eseje, felietony, reportaże o literaturze i czytelnictwie, sztuce, życiu kulturalnym i społecznym, a także popularne artykuły z zakresu psychologii i sztuki życia. Jest stałym współpracownikiem m.in. magazynów „Obywatel”, „Magazyn Literacki Książki”, „Stolica”, „Euro-Styl”. Od wielu lat w różnych ośrodkach całej Polski prowadzi zajęcia cykliczne oraz wykłady popularyzujące polską kulturę i humanistykę.
Kurs trwa od 12 września do 6 lutego z wyłączeniem 26.12.202.
Pełny kurs obejmuje 21 spotkań x 1h, ale jest możliwość dołączenia w trakcie kursu. Cena prezentowana jest już pomniejszona o zajęcia, które się odbyły.
O organizatorze
SZTUKA JEST DLA WSZYSTKICH
Wierzymy, że każde dziecko rodzi się twórcą, a sztuka to nie tylko galerie obrazów i rzeźb za niedostępną barierką. Kontakt z różnymi dziedzinami sztuki i prowadzenie zajęć to nas okazja do kształtowania wielu kompetencji i umiejętności, rozwijania pasji, kreatywności i postawy twórczej. Naszą misją jest właśnie stworzenie warunków do obcowania ze sztuką, bezpiecznej przestrzeni dla wyrażania siebie, ekspresji twórczej, doświadczania i wreszcie nauki różnych technik artystycznych.
STWARZAMY PRZESTRZEŃ DO BYCIA SOBĄ
W Sztukarni każde dziecko może być sobą. Dbamy o ciepłą, swobodną i przyjazną atmosferę wspólnej pracy. Chcemy, by dzieci w bezpiecznych dla siebie warunkach mogły rozwijać swoje zdolności i zainteresowania, uczyć się nowych zagadnień. By mogły dać upust własnej wyobraźni, działać w swoim tempie, dokonując samodzielnych wyborów. Staramy się wypracowywać indywidualne rozwiązania, będąc w kontakcie zarówno z dzieckiem, jak i z rodzicami.
PIELĘGNUJEMY SZACUNEK DLA WOLNOŚCI TWÓRCZEJ
Wspieramy dzieci w ich naturalnym dążeniu do rozwoju pasji, zachęcamy do nowych eksperymentów, poszukiwania własnych ścieżek i rozwiązań artystycznych. Realizujemy program, ale jesteśmy otwarci na pomysły i propozycje dzieci. Sztukarnia to miejsce, w którym jest przestrzeń na własną inicjatywę dzieci. Zdarza się, że niektóre pomysły i prace porzucamy na rzecz innych. Wspólne poszukiwania są dla nas znacznie ważniejsze aniżeli efekt pracy warsztatowej.
WIERZYMY W EMPATYCZNYCH INSTRUKTORÓW I RÓWIEŚNICZY TUTORING
Rolą instruktora zajęć w Sztukarni jest bycie empatycznym towarzyszem, nauczycielem, który inspiruje i pomaga podejmować decyzje artystyczne. Robi to jednak, dając dzieciom możliwość stawiania sobie samodzielnych celów, własnych wyzwań. Rozwiązań artystycznych dylematów szukamy wspólnie, na poziomie pracy w grupie, ucząc się od siebie nawzajem.
PUNKTEM WYJŚCIA JEST DOŚWIADCZANIE
Sztukarnia jest miejscem, gdzie sztuką i rzemiosłem można się bawić. Opierając się właśnie na zabawie ze sztuką (zabawie, rozumianej jako naturalna aktywność dziecka) stwarzamy warunki, by dzieci mogły swobodnie i aktywnie próbować nowych technik, poznać nowe nurty i kierunki historii sztuki, zainspirować się ciekawymi postaciami.
Sztukarnia znajduje się na Mokotowie.
Harmonogram i cennik wybierając przycisk „Plan zajęć Sztukarnia”.
Sprawdź inne terminy
Plan zajęć SZTUKARNIA
Cały dzień
22
| 23
| 24
| 25
| 26
| 27
| 28
|
Opis zajęć
Kurs twórczego pisania to zajęcia adresowane do wszystkich dzieci, które lubią wymyślać i opowiadać historie, lubią także nadawać słowom i zdaniom kształt artystyczny, uporządkowany. Cykl warsztatów rozpocznie wzajemne, możliwie spontaniczne opowiadanie sobie historii; i takich wymyślonych, i takich, które wydarzyły się naprawdę. Młodzi kursanci poszukają odpowiedzi na pytania co sprawia, że jedne z historii uznajemy za ciekawsze od innych oraz dlaczego łatwiej mówi się niż pisze. W kolejnych etapach zajęć skoncentrują się na elementach opowieści, zabiegach dodających fabule atrakcyjności, a także samodzielnie skonstruują różne rodzaje opowiadań. Działania praktyczne będzie wspierać lektura opowieści stworzonych przez wybitnych autorów. Efektem końcowym zajęć będzie własne opowiadanie w wybranej konwencji i formie.
Zajęcia odbywają się za pośrednictwem platformy Skype. Po opłaceniu zajęć przesłane zostaną dane techniczne połączenia.
Program
1. Historie - dlaczego łatwiej mówi się niż pisze
2. Podstawowe elementy opowieści: główny bohater i inni bohaterowie, wydarzenia, okoliczności, miejsce akcji // Jakie cechy tych elementów sprawiają, że opowieść odbierana jest jako ciekawa, intrygująca, wciągająca, angażująca naszą uwagę i emocje.
3. Podstawy świadomego konstruowania opowieści : samodzielne wymyślanie postaci o określonych cechach czy wydarzenia w zadanych okolicznościach. // Jak nadać spontanicznemu opowiadaniu formę zrozumiałą i atrakcyjną dla odbiorcy
4. Budowanie napięcia, tworzenie zwrotów akcji, ciekawe rozpoczęcie akcji (ekspozycja) i jej zakończenie, czyli jak dodać fabule atrakcyjności
5. Różne konwencje opowiadań - poszukiwanie własnego sposobu wypowiadania się
6. Eksperymenty pisarskie - wprawki w pisaniu baśni, opowiadania fantastycznego w odmianach fantasy i science-fiction, zabawnych opowieści współczesnych czy bajek ze zwierzętami, roślinami lub przedmiotami w roli głównej.
7. Eksperymenty pisarskie - mieszanie konwencji
8. „Praca dyplomowa” - każdy uczestnik z niewielką pomocą kolegów i prowadzącego, stworzy własne, staranne opowiadanie w wybranej konwencji i formie, początkowe opowiadanie z tomu, którego resztę stworzy już samodzielnie.
Prowadzący
Jarosław Górski-absolwent Polonistyki UW, dziennikarz, popularyzator humanistyki, autor książek (m.in. eseistycznej książki „Męska rzecz” o wzorcach i obrazach męskości w literaturze i powieści „Wersje”) oraz autor i współautor książek popularnonaukowych dla dorosłych i dla dzieci z dziedziny historii, historii kultury, sztuki i nauki. Obecnie przygotowuje książkę o archetypowych i literackich wyobrażeniach dziecka. Stale pisuje eseje, felietony, reportaże o literaturze i czytelnictwie, sztuce, życiu kulturalnym i społecznym, a także popularne artykuły z zakresu psychologii i sztuki życia. Jest stałym współpracownikiem m.in. magazynów „Obywatel”, „Magazyn Literacki Książki”, „Stolica”, „Euro-Styl”. Od wielu lat w różnych ośrodkach całej Polski prowadzi zajęcia cykliczne oraz wykłady popularyzujące polską kulturę i humanistykę.
Kurs trwa od 12 września do 6 lutego z wyłączeniem 26.12.202.
Pełny kurs obejmuje 21 spotkań x 1h, ale jest możliwość dołączenia w trakcie kursu. Cena prezentowana jest już pomniejszona o zajęcia, które się odbyły.
O organizatorze
SZTUKA JEST DLA WSZYSTKICH
Wierzymy, że każde dziecko rodzi się twórcą, a sztuka to nie tylko galerie obrazów i rzeźb za niedostępną barierką. Kontakt z różnymi dziedzinami sztuki i prowadzenie zajęć to nas okazja do kształtowania wielu kompetencji i umiejętności, rozwijania pasji, kreatywności i postawy twórczej. Naszą misją jest właśnie stworzenie warunków do obcowania ze sztuką, bezpiecznej przestrzeni dla wyrażania siebie, ekspresji twórczej, doświadczania i wreszcie nauki różnych technik artystycznych.
STWARZAMY PRZESTRZEŃ DO BYCIA SOBĄ
W Sztukarni każde dziecko może być sobą. Dbamy o ciepłą, swobodną i przyjazną atmosferę wspólnej pracy. Chcemy, by dzieci w bezpiecznych dla siebie warunkach mogły rozwijać swoje zdolności i zainteresowania, uczyć się nowych zagadnień. By mogły dać upust własnej wyobraźni, działać w swoim tempie, dokonując samodzielnych wyborów. Staramy się wypracowywać indywidualne rozwiązania, będąc w kontakcie zarówno z dzieckiem, jak i z rodzicami.
PIELĘGNUJEMY SZACUNEK DLA WOLNOŚCI TWÓRCZEJ
Wspieramy dzieci w ich naturalnym dążeniu do rozwoju pasji, zachęcamy do nowych eksperymentów, poszukiwania własnych ścieżek i rozwiązań artystycznych. Realizujemy program, ale jesteśmy otwarci na pomysły i propozycje dzieci. Sztukarnia to miejsce, w którym jest przestrzeń na własną inicjatywę dzieci. Zdarza się, że niektóre pomysły i prace porzucamy na rzecz innych. Wspólne poszukiwania są dla nas znacznie ważniejsze aniżeli efekt pracy warsztatowej.
WIERZYMY W EMPATYCZNYCH INSTRUKTORÓW I RÓWIEŚNICZY TUTORING
Rolą instruktora zajęć w Sztukarni jest bycie empatycznym towarzyszem, nauczycielem, który inspiruje i pomaga podejmować decyzje artystyczne. Robi to jednak, dając dzieciom możliwość stawiania sobie samodzielnych celów, własnych wyzwań. Rozwiązań artystycznych dylematów szukamy wspólnie, na poziomie pracy w grupie, ucząc się od siebie nawzajem.
PUNKTEM WYJŚCIA JEST DOŚWIADCZANIE
Sztukarnia jest miejscem, gdzie sztuką i rzemiosłem można się bawić. Opierając się właśnie na zabawie ze sztuką (zabawie, rozumianej jako naturalna aktywność dziecka) stwarzamy warunki, by dzieci mogły swobodnie i aktywnie próbować nowych technik, poznać nowe nurty i kierunki historii sztuki, zainspirować się ciekawymi postaciami.
Sztukarnia znajduje się na Mokotowie.
Harmonogram i cennik wybierając przycisk „Plan zajęć Sztukarnia”.
Opis zajęć
Kurs twórczego pisania to zajęcia adresowane do wszystkich dzieci, które lubią wymyślać i opowiadać historie, lubią także nadawać słowom i zdaniom kształt artystyczny, uporządkowany. Cykl warsztatów rozpocznie wzajemne, możliwie spontaniczne opowiadanie sobie historii; i takich wymyślonych, i takich, które wydarzyły się naprawdę. Młodzi kursanci poszukają odpowiedzi na pytania co sprawia, że jedne z historii uznajemy za ciekawsze od innych oraz dlaczego łatwiej mówi się niż pisze. W kolejnych etapach zajęć skoncentrują się na elementach opowieści, zabiegach dodających fabule atrakcyjności, a także samodzielnie skonstruują różne rodzaje opowiadań. Działania praktyczne będzie wspierać lektura opowieści stworzonych przez wybitnych autorów. Efektem końcowym zajęć będzie własne opowiadanie w wybranej konwencji i formie.
Zajęcia odbywają się za pośrednictwem platformy Skype. Po opłaceniu zajęć przesłane zostaną dane techniczne połączenia.
Program
1. Historie - dlaczego łatwiej mówi się niż pisze
2. Podstawowe elementy opowieści: główny bohater i inni bohaterowie, wydarzenia, okoliczności, miejsce akcji // Jakie cechy tych elementów sprawiają, że opowieść odbierana jest jako ciekawa, intrygująca, wciągająca, angażująca naszą uwagę i emocje.
3. Podstawy świadomego konstruowania opowieści : samodzielne wymyślanie postaci o określonych cechach czy wydarzenia w zadanych okolicznościach. // Jak nadać spontanicznemu opowiadaniu formę zrozumiałą i atrakcyjną dla odbiorcy
4. Budowanie napięcia, tworzenie zwrotów akcji, ciekawe rozpoczęcie akcji (ekspozycja) i jej zakończenie, czyli jak dodać fabule atrakcyjności
5. Różne konwencje opowiadań - poszukiwanie własnego sposobu wypowiadania się
6. Eksperymenty pisarskie - wprawki w pisaniu baśni, opowiadania fantastycznego w odmianach fantasy i science-fiction, zabawnych opowieści współczesnych czy bajek ze zwierzętami, roślinami lub przedmiotami w roli głównej.
7. Eksperymenty pisarskie - mieszanie konwencji
8. „Praca dyplomowa” - każdy uczestnik z niewielką pomocą kolegów i prowadzącego, stworzy własne, staranne opowiadanie w wybranej konwencji i formie, początkowe opowiadanie z tomu, którego resztę stworzy już samodzielnie.
Prowadzący
Jarosław Górski-absolwent Polonistyki UW, dziennikarz, popularyzator humanistyki, autor książek (m.in. eseistycznej książki „Męska rzecz” o wzorcach i obrazach męskości w literaturze i powieści „Wersje”) oraz autor i współautor książek popularnonaukowych dla dorosłych i dla dzieci z dziedziny historii, historii kultury, sztuki i nauki. Obecnie przygotowuje książkę o archetypowych i literackich wyobrażeniach dziecka. Stale pisuje eseje, felietony, reportaże o literaturze i czytelnictwie, sztuce, życiu kulturalnym i społecznym, a także popularne artykuły z zakresu psychologii i sztuki życia. Jest stałym współpracownikiem m.in. magazynów „Obywatel”, „Magazyn Literacki Książki”, „Stolica”, „Euro-Styl”. Od wielu lat w różnych ośrodkach całej Polski prowadzi zajęcia cykliczne oraz wykłady popularyzujące polską kulturę i humanistykę.
Kurs trwa od 12 września do 6 lutego z wyłączeniem 26.12.202.
Pełny kurs obejmuje 21 spotkań x 1h, ale jest możliwość dołączenia w trakcie kursu. Cena prezentowana jest już pomniejszona o zajęcia, które się odbyły.
O organizatorze
SZTUKA JEST DLA WSZYSTKICH
Wierzymy, że każde dziecko rodzi się twórcą, a sztuka to nie tylko galerie obrazów i rzeźb za niedostępną barierką. Kontakt z różnymi dziedzinami sztuki i prowadzenie zajęć to nas okazja do kształtowania wielu kompetencji i umiejętności, rozwijania pasji, kreatywności i postawy twórczej. Naszą misją jest właśnie stworzenie warunków do obcowania ze sztuką, bezpiecznej przestrzeni dla wyrażania siebie, ekspresji twórczej, doświadczania i wreszcie nauki różnych technik artystycznych.
STWARZAMY PRZESTRZEŃ DO BYCIA SOBĄ
W Sztukarni każde dziecko może być sobą. Dbamy o ciepłą, swobodną i przyjazną atmosferę wspólnej pracy. Chcemy, by dzieci w bezpiecznych dla siebie warunkach mogły rozwijać swoje zdolności i zainteresowania, uczyć się nowych zagadnień. By mogły dać upust własnej wyobraźni, działać w swoim tempie, dokonując samodzielnych wyborów. Staramy się wypracowywać indywidualne rozwiązania, będąc w kontakcie zarówno z dzieckiem, jak i z rodzicami.
PIELĘGNUJEMY SZACUNEK DLA WOLNOŚCI TWÓRCZEJ
Wspieramy dzieci w ich naturalnym dążeniu do rozwoju pasji, zachęcamy do nowych eksperymentów, poszukiwania własnych ścieżek i rozwiązań artystycznych. Realizujemy program, ale jesteśmy otwarci na pomysły i propozycje dzieci. Sztukarnia to miejsce, w którym jest przestrzeń na własną inicjatywę dzieci. Zdarza się, że niektóre pomysły i prace porzucamy na rzecz innych. Wspólne poszukiwania są dla nas znacznie ważniejsze aniżeli efekt pracy warsztatowej.
WIERZYMY W EMPATYCZNYCH INSTRUKTORÓW I RÓWIEŚNICZY TUTORING
Rolą instruktora zajęć w Sztukarni jest bycie empatycznym towarzyszem, nauczycielem, który inspiruje i pomaga podejmować decyzje artystyczne. Robi to jednak, dając dzieciom możliwość stawiania sobie samodzielnych celów, własnych wyzwań. Rozwiązań artystycznych dylematów szukamy wspólnie, na poziomie pracy w grupie, ucząc się od siebie nawzajem.
PUNKTEM WYJŚCIA JEST DOŚWIADCZANIE
Sztukarnia jest miejscem, gdzie sztuką i rzemiosłem można się bawić. Opierając się właśnie na zabawie ze sztuką (zabawie, rozumianej jako naturalna aktywność dziecka) stwarzamy warunki, by dzieci mogły swobodnie i aktywnie próbować nowych technik, poznać nowe nurty i kierunki historii sztuki, zainspirować się ciekawymi postaciami.
Sztukarnia znajduje się na Mokotowie.
Harmonogram i cennik wybierając przycisk „Plan zajęć Sztukarnia”.